اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیبانک و بیمه

تحقیق و تفحص مجلس از مناطق آزاد، یکشنبه آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از مناطق آزاد کشور گفت: از یکشنبه هفته آینده کار تحقیق و تفحص از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصاد روز، محمدرضا پورابراهیمی، اظهار داشت: همزمان طرح اصلاح قانون مناطق آزاد کشور نیز که در کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است در این کمیسیون به رأی نهایی گذاشته و به صحن علنی ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه مشکلات متعددی در طول دو دهه تشکیل مناطق آزاد کشور و عدم تأمین انتظارات قانونگذار بویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری‌ها و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال تأمین نشده است، ما این طرح را برای تحقق اهداف قانونگذار در صحن علنی به رأی نهایی خواهیم گذاشت.

پورابراهیمی افزود: عملکرد مناطق آزاد کشور دارای شدت و ضعفی است و برخی از این مناطق به جای تبدیل شدن به مناطق صادراتی به دپوی کالاهای وارداتی تبدیل شده‌اند.

وی گفت: این طرح دارای ۱۲ بند است و با توجه به اینکه دولت هم لایحه‌ای در خصوص معافیت مالیاتی مناطق آزاد کشور ارائه داده است ما لایحه دولت و مفاد آن را نیز در این طرح گنجانده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اعلام کرد: این کمیسیون طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را که به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان برگشت داده شده است اصلاح خواهد کرد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا