اقتصاد بین المللاقتصادی

تحول ضروری کشور اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در مسائل کلان اقتصاد است

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به راهبرد تحول در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی:

عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری اینکه یکی از تحولات ضروری در سال ۱۴۰۲ اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در مسائل کلان اقتصاد کشور است، گفت: تحول جدی در عناصر تصمیم گیرنده و همچنین در نحوه و نوع تصمیم‌ها و تدابیر ضروری است و رئیس‌جمهور برای انجام این کار باید پیش قدم شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی ، در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی به مفهوم «تحول» اشاره کرد و گفت: همانطور که تحول در طبیعت رخ می‌دهد باید تحولاتی هم در انسان‌ها رخ دهد. بر اساس آموزه های دینی و بر اساس گردش زمان هم باید تحولاتی سالانه رخ دهد به این معنا که نقاط ضعف کم و برطرف و نقاط قوت تقویت شود، برای امور کشور هم همین بحث را باید دنبال کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم قدرت انجام تحول را دارند و اگر هر کسی در جایگاهی که هست و در شعاع مسئولیتی خود این تغییر و تحول را اعمال کند، از این جهت که معایب کم و محسنات افزون یابد، تمام کشور متحول می‌شود.

حاجی دلیگانی معتقد است: این تحول به عبارتی یک امر به معروف و نهی از منکر است یعنی امر به ترویج خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها و ضعف‌ها که باید مد نظر باشد و اگر همه مردم در مسیر تحول مشارکت داشته باشند، نتیجه مطلوب و جامع تری را در کشور خواهیم دید.

وی با بیان اینکه یکی از تحولات ضروری در سال 1402 اصلاح ساختار تصمیم‌گیری در مسائل کلان اقتصاد کشور است، گفت: ما باید تحول جدی در عناصر تصمیم گیرنده و همچنین در نحوه و نوع تصمیم‌ها و تدابیر ایجاد کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: ساختار تصمیم گیری اقتصادی فعلی که معاون اول رئیس جمهور در رأس آن است، تاکنون موثر نبوده زیرا همچنان کشور و مردم از مسائل اقتصادی رنج می‌برند بنابراین انتظار داریم رئیس جمهور، پیش قدم تحول شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس جمهور باید این ساختار تصمیم گیری را که تا الان که پاسخگو و موثر نبوده و موجب شده رهبر معظم انقلاب همچنان از تحولات اقتصادی به عنوان نیاز اصلی کشور در سخنرانی ابتدای سال 1402 یاد کنند، اصلاح کند. بیان موضوعات مرتبط با تورم و اقتصاد در بیانات رهبری نشان از مسائل و مشکلات در این حوزه‌هاست که باید اصلاح شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا