اجتماعیاقتصادیبازرگانیشهریصنعتصنعت و تجارت

تخلف محرز کارخانجات در فروش روغن

خبری از نظارت در بازار نیست

بنا به اذعان فروشندگان روغن هنوز عرضه این کالا به‌صورت قطره‌چکانی است و با وجود تمام اعتراض‌ها همچنان فروش اجباری کالا هم کنار روغن وجود دارد.

به گزارش اقتصاد روز، کمتر از 5 روز تا پایان سال 99 باقی مانده است و هنوز بازار کالاهای اساسی رنگ آرامش به خود ندیده است، جالب اینجاست مسئولان مدام از عزم جدی خود برای افزایش عرضه کالا و مدیریت بازار سخنانی را مطرح می‌کنند اما در عمل خبری از ساماندهی بازار نیست.

صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفته است “در بهمن ماه در استان تهران 32 هزار تن روغن نباتی توزیع شده است که 17 هزار تن آن توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دیگر خرده‌فروشی‌ها بوده و حدود 14 هزار تن نیز برای مصارف صنف و صنعت توزیع شده است”.

وی با بیان اینکه مردم به‌دلیل حس بد‌بینی‌ای که نسبت به آینده داشتند، میزان مصرف خود را افزایش داده‌اند گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان توزیع روغن نباتی بیشتر از مواقع معمول بوده است اما با وجود این، میزان توزیع کماکان افزایش دارد.

با وجود این صحبت‌ها بنا به اذعان فروشندگان روغن هنوز عرضه این کالا به‌صورت قطره‌چکانی است و با وجود تمام اعتراض‌ها همچنان فروش اجباری کالا هم کنار روغن وجود دارد، در این شرایط برخی از فروشندگان ترجیح می‌دهند با لغو سفارشات خود از کارخانه‌جات حاضر به خرید اجباری تعدادی از کالاها نباشند. در زمان حاضر برخی از تولیدکنندگان با کاهش عرضه روغن، محصولاتی مانند کروسان پچ‌پچ، مربا، سس کچاپ و تن ماهی را به‌اجبار می‌فروشند و خبری هم از برخورد با متخلفین نیست.

خبرگزاری تسنیم چندین بار تماس‌هایی را با سازمان حمایت گرفت تا روند برخورد واحد بازرسی این سازمان را با کارخانه‌جات متخلف جویا شود اما متأسفانه حاضر به پاسخگویی نبودند و همین امر ابهامات را در برخورد با کارخانه‌جات متخلف به‌وجود می‌آورد چراکه اگر نظارت‌ها در بازار شدت پیدا می‌کرد به‌طور حتم خبری از تخلفات کارخانه‌جات آن هم در روز روشن نبود.

در ادامه این مطلب تصاویر فاکتورهای فروش تعدادی از فروشندگان دیده می‌شود که در آنها فروش اجباری کالا کنار روغن درج شده است.

منبع: تسنیم

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا