اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

تدوین برنامه هفتم توسعه مبتنی بر مسئله محوری است

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌وبودجه كشور خبر داد:

به گفته معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌ و بودجه كشور، تلاش بر این است که برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیار گویا، مجمل، دارای اهداف و اولویت های مشخص و مبتنی بر تاكیدات ریاست جمهوری ، مسئله محور تدوین شود.

به گزارش اقتصاد روز، دکتر «بابك افقهی» که در برنامه روی خط اقتصاد سخن می گفت ، با بیان این مطلب افزود: برنامه های پنجساله توسعه كشور بر اساس سیاست های كلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوین می شود اما تفاوتی كه در این دوره از برنامه نویسی برای برنامه پنجساله توسعه ایران وجود دارد تجربه حاصل از چندین دوره برنامه نویسی و اجرای برنامه های توسعه در كشور است.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌ و بودجه كشور تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه از یكسال گذشته مطالعات تطبیقی خود را در این زمینه آغاز كرده و در مرحله نخست به آسیب شناسی در مورد كاستی های برنامه نویسی و ضعف در عرصه اجرا پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها معطوف به اینكه برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیار گویا، مجمل و دارای اهداف و اولویت های مشخص و همینطور بنا به تاكیدات ریاست جمهوری مسئله محور تدوین شود اظهار داشت : قرار نیست در برنامه های توسعه ایی تمامی مشكلات كشور در یك دوره پنجساله مورد رفع و رجوع قرار گیرد.

وی یادآور شد: در قانون برنامه هفتم توسعه یكسری برنامه های كلیدی، پیشران ها و موتورهای محرك اقتصادی در دستور كار بوده و بناست در احكام و موارد این قانون گنجانده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌ و بودجه كشور گفت: تلاش بر اینكه تمامی مواد و احكامی كه در قانون برنامه پنجساله توسعه هفتم كشور گنجانده می شود مقوم اهداف برنامه باشد و هیچكدام از احكام و مواد مزبور در تضاد با اهداف عالیه برنامه توسعه در نظر گرفته نشود.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا