اجتماعیاقتصاد مقاومتیشهری

ترمینال «سلام» فرودگاه امام در آستانه بهره برداری قرار گرفت

«سلام» فرودگاه امام در آستانه بهره برداری قرار گرفت
تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داده است که ترمینال گالری «سلام» در آستانه بهره برداری است و انجام آزمون گرم (اعزام و پذیرش مسافر) این ترمینال با حضور وزیر راه و شهرسازی به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره)، «علی رستمی» از انجام موفق نخستین آزمونهای عملیاتی ترمینال گالری سلام خبر داده و گفته است: ترمینال گالری سلام جلوه ای تازه از توانمندی متخصصان ایرانی در صنعت فرودگاهی است، چراکه طراحی، ساخت و تجهیز این پروژه به دست توانمند مهندسان کشورمان نجام گرفته و این پروژه هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی گفت: در یکسال و نیم گذشته با همت نیروهای داخلی عملیات ساخت پروژه ترمینال گالری سلام با روندی سریع انجام شد و برخی موانع همچون تحریم ها که در مسیر تکمیل این پروژه قرار داشت با تکیه بر بومی سازی تجهیزات مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه درصد کمی از تجهیزات به کار رفته در ترمینال سلام خارجی است گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی مهندسان داخلی و از طریق همکاری با شرکت های دانش بنیان بسیاری از تجهیزاتی که برای راه اندازی ترمینال گالری سلام نیاز داشتیم در داخل کشور تولید شد که این امر علاوه بر کمک به رونق تولید داخلی از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرد.

رستمی ادامه داد: هم اکنون آزمون های لازم برای اطمینان از صحت عملکرد کلیه تجهیزات و سامانه های ترمینال گالری سلام انجام شده و خوشبختانه تمام تجهیزات و سامانه های این ترمینال بدون نقص در حال کار هستند و بر اساس برنامه ریزی ها به زودی آزمون گرم این ترمینال با شرکت همه ارگان های فعال در فرآیند اعزام و پذیرش مسافر و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی انجام خواهد گرفت.

ترمینال گالری سلام که عملیات ساخت، طراحی و تجهیز آن به دست متخصصان داخلی صورت گرفته، به عنوان نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور با ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه ٥ میلیون مسافر در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

پایانه سلام در شمال غرب فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) واقع شده است.

این پایانه مسافری در ۵۵ هزار مترمربع و در ۳ طبقه احداث شده است و در صورت بهره برداری از آن ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) به ۵ ملییون مسافر در سال افزایش می یابد.

اکنون ترمینال شماره یک فرودگاه امام (ره) بیش از ۵ میلیون مسافر ظرفیت دارد، اما سالیانه بیش از ۸ میلیون مسافر از این ترمینال تردد می کند و با افتتاح ترمینال ۵ میلیون نفری سلام، ظرفیت این فرودگاه در ۳۵ کیلومتری تهران سالیانه به بیش از ۱۳ میلیون نفر افزایش می یابد.

این پروژه از سال ۸۸ با هدف احداث‌ ترمینال زیارتی آغاز شد و تا اواخر سال ٩٦ حدود ٣٤ درصد پیشرفت داشت و از ابتدای سال ٩٧ این پیشرفت به ٩٨ درصد افزایش پیدا کرده است .

بر اساس طرح جامعی که به صورت مصوب در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته، بعد از افتتاح سلام باید تا ٥ سال دیگر فاز اول ترمینال ایران شهر با ظرفیت اعزام و پذیرش سالیانه ٢٥ میلیون مسافر مورد بهره برداری قرار گیرد.

قرار است پس از افتتاح ترمینال گالری سلام، ساخت ترمینال ایران شهر را در دستور قرار داده شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا