اقتصادیبانک و بیمه

ترکیب همزمان سود و تسهیلات، عامل موفقیت طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

افتتاح حدود 39 هزار فقره حساب برای استفاده از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران نشان دهنده تشخیص درست بانک نسبت به نیازهای مردم است. به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در حالی که حدود شش ماه از آغاز اجرای طرح ویژه مسکن در این بانک می گذرد، پیش بینی ها درباره کارآمدی آن به خوبی محقق شده است و حدود 39 هزار نفر این حساب را افتتاح کرده اند.

گذشت این دوره باعث تجمیع و به حد نصاب رسیدن اندوخته سپرده گذاران شده و پرداخت تسهیلات به متقاضیان آغاز شده است.

یکی از مهمترین علل استقبال مشتریان از طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، استفاده همزمان از مزیت دریافت سود سپرده و نیز بهره مندی از تسهیلات خرید و ساخت مسکن است.

دریافت تسهیلات با سود 17.5 درصد به همراه دریافت سود 10 درصد بابت سپرده بانکی در این طرح، هر متقاضی خرید مسکن را به افتتاح این حساب ترغیب می کند.

از سوی دیگر، این حساب قابلیت تبدیل به اوراق گواهی مسکن و خرید و فروش آن در بازار سرمایه را نیز دارد، به همین دلیل متقاضی در زمانی که به پول خود احساس نیاز کند، می تواند در کمترین زمان اصل و سود سپرده را دریافت کرده و اوراق را نیز با قیمت مشخص شده در بازار به فروش برساند.

انتظار می رود با ورود بیشتر اوراق گواهی مسکن بانک ملی ایران به بازار و نیز افزایش پرداخت تسهیلات این بخش، آثار این اقدام در تعدیل قیمت ها بیش از پیش نمایان شود.

تولید اختصاصی کارت‌های بانکی در چاپخانه بانک ملی ایران ممکن شد

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران از قابلیت تولید اختصاصی و متغیر کارت‌های هوشمند و اعتباری در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت به ماشین چاپ دیجیتال بر اوراق پلیمری مجهز شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، رضا منصوری افزود: این دستگاه علاوه بر افزایش حجم تولید انواع کارت‌های هوشمند و اعتباری، می تواند طرح های متعدد و مختلف مورد نیاز مشتریان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب چاپ کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مردم خواستار اعمال سلیقه شخصی خود در خصوص محصولات تولید شده هستند، گفت: تا پیش از این طراحی کالاهای مورد نیاز مردم توسط ارائه دهنده کالا یا خدمات تعیین می شد.

به گفته وی، کارت‌های بانکی ارائه شده به مشتریان بانک‌ها تا کنون در چند طرح و متن محدود عرضه می‌شدند، ولی‌ با ظهور ماشین‌آلات چاپ متغیر، امکان تولید انواع طرح‌های مورد نظر با هزینه و تیراژ پایین فراهم شده است.

به گفته منصوری، با امکانات جدید، مشتریان می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود، نسبت به تهیه کارت های بانکی اقدام کنند و تولید این دست کارت‌ها با تعدد طرح، به سادگی امکان‌پذیر است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا