اجتماعیاشتغالشهری

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان در ازای استخدام مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار گیرند در ازای استخدام هر یک نفر ، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از مهر،حسین فتح آبادی به تسهیلات اشتغالزایی این نهاد برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات و برنامه های ما در راستای اشتغال مددجویان، ارائه تسهیلات به کارفرمایان است.

وی ادامه داد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد .سقف این تسهیلات شامل استخدام ۵ مددجو می شود که البته تعداد مددجویان اگر پیش از آن هم باشد می‌توانیم تسهیلات ارائه کنیم به شرطی که نیروهایی که استخدام می کنند حداقل سه سال در آن کارگاه مشغول کار باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۸ طرح برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در دست بررسی و تحقیق داریم که برنامه های لازم برای اجرایی شدن آنها در دست انجام است.

فتح آبادی اظهار داشت: نیروی کار را ما به کارفرما معرفی می‌کنیم و آنها می‌توانند در جهت استخدام آنها اقدام کنند.

به گفته وی، تسهیلات از دو محل به کارفرمایان پرداخت می‌شود که از تبصره ۱۶ درصد با کارمزد ۳ درصد و سایر اعتبارات نیز کارمزد ۴ درصد است.

وی از انجام مشاوره شغلی برای مددجویان خبر داد و گفت: اولویت با مددجویان است که گواهی مهارت دارند و در صورتی که مددجوی گواهی مهارت نداشته باشد اگر کارشناسان ما آنها را تایید کنند همان معرفی نامه برای اشتغال ما کافی است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا