ارتباطات و فناوریاقتصادی

تلاش توییتر برای محدودسازی هرزنامه‌نگارها

توییتر در جدیدترین اقدام خود در جهت مقابله با اسپمر و هرزنامه‌نگارها، تعداد حساب‌های کاربری را که هر کاربر می‌تواند در طول یک روز شروع به دنبال کردن آنها کُند را کاهش داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، تا پیش‌ازاین هر آی‌دی کاربری می‌توانست روزانه 1000 حساب کاربری جدید را دنبال که از این به بعد این تعداد به 400 حساب کاربری کاهش پیدا خواهد کرد. هدف از این محدودیت جدید تلاش برای محدودسازی سرعت گسترش دامنه پوشش اسپمرها از طرف تکنیک دنبال کردن و رها کردن (فالو/آن فالو) است. تکنیکی که بر اساس آن اسپمرها ابتدا حساب‌های کاربری مختلف را در تعداد زیاد فالو می‌کنند و پس از مدت مشخصی دوباره آن‌ها را آن فالو خواهند کرد. به‌این‌ترتیب حتی اگر یک‌سوم افراد دنبال شده حساب کاربری مذکور شروع به دنبال کردن حساب کاربری مذکور یا اصطلاحاً فالو بک کنند دامنه مخاطبان این حساب‌های کاربری با سرعتی غیرطبیعی رشد می‌کند.
اکنون توییتر و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام در تلاش برای محدودیت فعالیت‌هایی ازاین‌دست برای جمع‌آوری غیرطبیعی دنبال کننده و بازنشر گسترده پیام‌های جعلی از طریق این دامنه نفوذ هستند. این در شرایطی است که همین حالا هم شرکت‌های فراوانی در فضای مجازی سرویس‌های متنوعی را برای انجام خودکار فالو/ آن فالو و جذب لایک به کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه می‌کنند.
توییتر سال میلادی کنونی را ابتدا با غیرفعال کردن بسیاری از این سرویس‌ها و برنامه‌های غیرمجاز که از قوانین این شبکه اجتماعی تخطی کرده بودند شروع کرد. سپس به سراغ اسپمرها رفت و با محدودسازی فعالیت‌های مشکوک برای گسترش دامنه مخاطبان تلاش خود را برای مقابله با اسپمرها وارد فاز تازه‌ای کرد. بااین‌حال اقدام جدید توییتر هم همچنان منتقدان خاص خودش را دارد. مثلا اینکه اصلا چرا این محدودیت از 1000 به 400 نفر رسیده آن‌هم درحالی‌که برای یک فرد معمولی حتی دنبال کردن صد کاربر جدید در طول یک روز نیز خیلی طبیعی و آسان نیست. این‌گونه که توییتر می‌گوید علت عدم کاهش این محدودیت به زیر این تعداد تلاش برای راضی نگه‌داشتن شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچکی است که فعالیت‌های متنوعی در شبکه‌های مجازی دارند.
باید اشاره کرد که نتیجه کوتاه‌مدت این اقدامات علاوه بر محدودسازی اسپمرها می‌تواند به کاهش تعداد کاربران جدید و فعال این شبکه اجتماعی نیز منجر شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا