صنعت و تجارتگردشگری

تلاش فعالان صنعت گردشگری کشور برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های ایران

در نمایشگاه MITT 2023 مسکو صورت گرفت:

فعالان و دست اندرکاران صنعت گردشگری کشورمان با حضور در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری سفر و هتلداری روسیه جاذبه و ظرفیت های های بیشمار و منحصر به فرد کشورمان را معرفی کردند.

به گزارش اقتصاد روز از روابط عمومی ستاد نمایشگاه، این نمایشگاه روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ با حضور 600 نماینده و شرکت از 22 کشور جهان در محل نمایشگاهی CROCUS EXPO در پایتخت روسیه آغاز به کار کرد و روز شنبه 27 اسفند به کار خود پایان داد.

در این دوره از نمایشگاه 13 آژانس خدمات مسافرتی و شرکت گردشگری از سراسر ایران طی سه روز برپایی نمایشگاه تلاش کردند تا توان کشورمان در حوزه گردشگری را معرفی و گردشگران روس را بری سفر به ایران ترغیب کنند.

استقبال جهانگردان روس از تورهای سفر به ایران

مقیمی مدیر عامل آژانس مسافرتی نیکزاد گشت که به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده بود گفت: روز نخست نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران همراه بود و توانستیم گردشگران زیادی را برای استفاده از تورها و بازدید از جاذبه های کشورمان جذب کنیم.

او در ادامه اظهار داشت: امیدوارم هر سال همینطور قدرتمند و حتی قویتر و باشکوهتر شاهد برپایی پاویون ایران در نمایشگاه MITT مسکو باشیم. با توجه به شرایط موجود، در صورتی که در چند سال پیش رو با همین وضعیت و قدرت در این رویداد بین المللی شرکت و ایران را معرفی کنیم، به موفقیت بزرگی در جذب گردشگران روسی به کشورمان دست خواهیم یافت.

پاویون ایران، پررونق ترین غرفه حاضر در نمایشگاه MITT مسکو ۲۰۲۳

عزیزی مدیرعامل آژانس مسافرتی کوژین از استان کرمانشاه، با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از غرفه ایران گفت: با توجه به خلاقیت ها و نوآوری هایی که در طراحی و اجرای پاویون ایران در این دوره از نمایشگاه مسکو صورت گرفته است، می توان گفت که نسبت به نمایشگاه هایی که در دیگر کشورها برگزار می شود در مسکو با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس ها و همچنین جهانگردان روسی مواجه هستیم.

عزیزی ادامه داد: پاویون ایران نسبت به غرفه کشورهای دیگر، پررونق تر و پربازدیدتر است و این نشان از تلاش و تفکر برای طراحی و اجرای موثر پاویون کشورمان در نمایشگاه مسکو 2023 دارد.

با حضور قدرتمند و محتوای مناسب ارائه شده در نمایشگاه مسکو ۲۰۲۳ شاهد افزایش ورود گردشگران روس به ایران خواهیم بود

اکبر غمخوار مدیر عامل آژانس مسافرتی راستین سیر با بیان اینکه موفق شدیم به عنوان یکی از نمایندگان صنعت گردشگری کشورمان و پیش از فرارسیدن نوروز 1402 در نمایشگاه MITT حضور داشته باشیم و تصویر واقعی از جاذبه ها و تاریخ و تمدن ایران زیبا را به نمایش در آوریم، گفت: امسال پاویون ایران از طراحی و اجرای بسیار خوب و ویژه ای برخوردار است و در آن نمادهای تاریخی و اسلامی مشاهده می شود.

او شرکت در این نمایشگاه را برای جذب گردشگران و جهانگردان روسی مفید و موثر دانست و افزود: از آنجایی که بازار سفر و گردشگری کشور روسیه بازار جدیدی برای ایران است، حضور دفاتر خدمات مسافرتی در این دوره از نمایشگاه سفر و هتلداری مسکو با هدف ترغیب روس ها برای سفر به ایران و شرکت در تورهای مسافرتی، بسیار قابل توجه و پررنگ است.

نمایندگان ایران فارغ از مسائل سیاسی، مردم و ملت روسیه را برای سفر به ایران دعوت می کنند

امیرحسین جعفری مدیرعامل آژانس مسافرتی علاء الدین، به شرایط سیاسی پیش آمده برای کشور روسیه در مجامع بین المللی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط و محدودیت سفر روس ها به برخی کشورها، ایران می تواند با برنامه ریزی و طراحی تورهای متنوع و ویژه به مقصد سفر گردشگران و بازار شرکت های خدمات مسافرتی این کشور تبدیل شود.

او تصریح کرد: علیرغم اینکه نمی توان به شرایط موجود بی تفاوت بود اما؛ این یک فرصت برایمان به شمار میرود که باید به نحو شایسته از آن بهره ببریم. چراکه؛ این مردم روسیه هستند که برای سفر به ایران تشویق می شوند و ما با مردم و ملت این کشور سر و کار داریم نه با مسائل سیاسی و شرایطی که حاکم است. بنابراین هم اکنون در روسیه برای مردمی که می خواهند به سفر بروند و از تنش ها و خستگی زندگی روزمره جدا شوند برنامه ریزی داریم و ملت روسیه را به دیدن جاذبه های کشورمان دعوت می کنیم.

استقبال روس ها از صنایع دستی اصفهان بی نظیر است

مجتبی ایوبی هنرمند صنایع دستی اصفهان با بیان این که به منظور معرفی هرچه بهتر صنایع دستی کشورمان، در پاویون ایران به صورت زنده به تولید دست سازه های قلمزنی پرداختیم، گفت: در این چند روز سفارشات خیلی زیادی از سوی روس ها برای ساخت صنایع دستی دریافت کردیم.

او افزود: امیدوارم با حضور مستمر و برنامه ریزی شده در نمایشگاه در MITT مسکو و دیگر نمایشگاه های خارجی، بتوانیم به معرفی شایسته ظرفیت های گردشگری و همچنین تاریخ و تمدن و صنایع دستی زیبای کشورمان کمک کنیم.

به زودی شاهد ورود گردشگران روس به کشورمان خواهیم بود

مرتضی نعمت الهی مدیرعامل آژانس نور مهر پارس از استان فارس، با اشاره به استقبال بسیار گسترده از تورهای سفر به ایران از سوی مردم و شرکت های خدمات مسافرتی روسیه، گفت: جلسات خیلی خوبی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی با توراپراتورهای روس زبان برگزار شد که به استقبال عالی طرف روسی منتهی شد.

او افزود: با توجه به اینکه پروازهای مستقیم به همت شرکت هواپیمایی ماهان برقرار است و شرکت های روسی نیز به صورت روزانه پرواز مستقیم به ایران دارند، ورودی خیلی خوبی را در فصل های پیش رو برای کشورمان خواهیم داشت.

ایران؛ صندوقچه ای در بسته برای مردم روسیه

نیما درامام مدیرعامل آژانس توریستی و گردشگری آلما سفر با بیان اینکه امسال به همت هر دو دولت ایران و روسیه شاهد برگزاری یک نمایشگاه استثنایی در مسکو بودیم، گفت: ایران یکی از پررنگترین و موفق ترین کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه MITT بود. چرا که؛ غرفه در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته بود و برنامه های جانبی و جلسات مفید و موثر در کنار هم موجب شدند تا ما بتوانیم ایران را به بهترین شکل ممکن به سفر دوستان روسی معرفی کنیم.

او افزود: بازدید و استقبالی که از همان روز آغازین نمایشگاه از پاویون کشورمان و تورهای ایران شد، بسیار باورنکردنی بود و همین موضوع موجب دلگرمی و امیدواری ما شد. روس ها در این رویداد بین المللی اذعان داشتند که ایران مانند یک صندوقچه در بسته برای مردم این کشور به شمار می رود که ممکن است هر نوع جواهر و گوهری در آن یافت شود. این نمایشگاه موجب شد تا ایران به نحو مطلوب به جهانگردان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن های کهن معرفی شود.

حضور موفق اقامتگاه های بومگردی ایران در نمایشگاه MITT مسکو

یاور عبیری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران، با بیان اینکه اقامتگاه های بومگردی برای نخستین بار در یک نمایشگاه بین المللی حضور پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی آژانس ها و توراپراتورها رو به رو شدیم.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران از استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: ما جاذبه ها و اقامتگاه ها را معرفی کردیم و با اظهار علاقه مطلوبی مواجه شدیم. چون در دیگر کشورها شناخت مناسبی از ظرفیت های گردشگری ایران به ویژه در حوزه بومگردی و جود ندارد و توراپراتورهای روس نمی دانستند که اقامتگاه های ایران در چه سطحی هستند.

جذابیت صنایع دستی زنان روستایی برای روس ها

یاسمن سلحشور هنرمند و کارآفرین صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: با حضور در این نمایشگاه و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی که به دست زنان روستایی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خلق شده اند، تلاش کردیم تا این هنرها که ریشه در فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد را به مردم روسیه و دیگر ملت ها معرفی کنیم.

او افزود: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه MITT با استقبال خیلی خوبی از سوی بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری و رسانه ای کشورهای مختلف مواجه شدیم به طوری که همه بازدیدکنندگان ضمن تهیه عکس و فیلم از آثار هنری ارائه شده، پرسش های متعددی را درباره این محصولات مطرح می کردند که نشان از جذاب بودن فرهنگ و هنر ایران برای آنان بود.

جذابیت صنایع دستی زنان روستایی برای روس ها

هنرمند و کارآفرین صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان آثار و صنایع دستی زنان روستایی، بازدیکنندگان نمایشگاه MITT 2023 مسکو را برای دیدن چابهار و سیستان و بلوچستان ترغیب می کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد نمایشگاه، یاسمن سلحشور روز شنبه 27 اسفند 1401، همزمان با سومین و آخرین روز برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی سفر و هتلداری مسکو، گفت: با حضور در این نمایشگاه و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی که به دست زنان روستایی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خلق شده اند، تلاش کردیم تا این هنرها که ریشه در فرهنگ و تمدن غنی ایران دارد را به مردم روسیه و دیگر ملت ها معرفی کنیم.

او افزود: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه MITT با استقبال خیلی خوبی از سوی بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری و رسانه ای کشورهای مختلف مواجه شدیم به طوری که همه بازدیدکنندگان ضمن تهیه عکس و فیلم از آثار هنری ارائه شده، پرسش های متعددی را درباره این محصولات مطرح می کردند که نشان از جذاب بودن فرهنگ و هنر ایران برای آنان بود.

این هنرمند و کارآفرین صنایع دستی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، در ادامه با بیان اینکه مراجعه کنندگان،  علاقه مند بودند یک یادگاری از ایران داشته باشند، اظهار داشت: برای خیلی از بازدیدکنندگان جالب بود که بدانند تاین آثار توسط چه کسانی و در چه منطقه ای تولید شده است. برخی مشتاق شدند که به منطقه چابهار سفر کنند و بیشتر با آداب و فرهنگ این مناطق آشنا شوند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا