اجتماعیاقتصاد مقاومتیشهری

تلاش قوه قضائیه تفسیر قوانین با رویکرد حمایتی است

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه

تبریز- معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با بیان اینکه تفسیر قضات از قوانین جزو تفاسیر معتبر است، گفت: تلاش دستگاه قضایی تفسیر قوانین با رویکرد حمایتی است.

به گزارش اقتصاد روز، حجت‌الاسلام محمد مصدق روز یکشنبه در آئین اختتامیه کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا قوانین را با رویکرد حمایتی تفسیر کنیم و در این رابطه تفسیر قضات در کنار تفسیر مجلس از قوانین عادی و قانون اساسی که توسط شورای نگهبان انجام می‌شود، تفسیر معتبری است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: در حال حاضر قوانین بسیار خوبی در کشور داریم و موارد مطرح شده در قانون مجازات در راستای موضوعات مربوط به اطفال و نوجوانان، مواد قانونی مدرنی وجود دارد و قوه قضائیه با کمک قضات و کارشناسان امر رویکرد مثبتی را در این زمینه در دست اجرا دارد.

مصدق از برگزاری تعداد ۳۰ کارگاه آموزشی و توجیهی در ۳۰ استان کشور در موضوع حقوق کودک و نوجوان تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به استقبال همکاران قضائی از برگزاری این کارگاه‌ها، امیدواریم با همکاری شرکت کنندگان این موضوع به خوبی عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: ترویج حمایتی از افراد زیر ۱۸ سال جزو برنامه‌های اساسی قوه قضائیه بوده و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در این خصوص برنامه‌های بسیار متنوعی از جمله برگزاری چنین کارگاه‌هایی را پیش بینی کرده است.

مصدق هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را گذر از مسیر سنتی و حرکت در مسیر مدرنیزاسیون بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی در کنار موازین بین المللی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر مسائلی که در موازین بین المللی مطرح شده برگرفته از مسائل دینی و اسلامی است، یادآور شد: در حوزه عمل به چنین قوانینی باید بر اساس موافقت‌نامه های بین المللی عمل کنیم اما در جایی که با دین و شریعت منافات داشته باشد، آنها را اجرا نخواهیم کرد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا