اجتماعی

تهیه طرح تامین امنیت اقتصادی با همکاری 3 قوه ضروری است

رئیس قوه قضاییه:

 رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت تعامل قوا در تأمین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور، معاون اول خود را مأمور تهیه طرحی برای پیشبرد این امر کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از از قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: تأمین امنیت اقتصادی صرفاً مربوط به قوه قضاییه نیست. به عنوان مثال اکنون بر اساس قوانین موجود برخی دستگاه های اجرایی نظیر بانک ها و وزارت اقتصاد می توانند اشخاص را ممنوع الخروج کنند یا از طریق سازمان ثبت دست به توقیف اموال بزنند.
وی ادامه داد: با توجه به چنین قوانینی پیشنهاد می کنم که معاون اول قوه قضاییه نشست های مشترکی با مجلس و دولت برگزار کند تا طرحی برای تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر قوا برای تأمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی تهیه شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: برحسب برخی گزارش‌ها اکنون میزان نقدینگی در کشور حدود 1500 هزار میلیارد تومان است در حالی که این میزان در سال 92 حدود 700 هزار میلیارد تومان بود و در حال حاضر دو برابر شده است. بنا به نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان اقتصادی این حجم از نقدینگی موجب تورم می شود لذا همه باید دست به دست هم دهند تا ضمن رفع برخی کاستی ها بتوان امنیت سرمایه گذاری را که موجب رونق کسب و کار در کشور می شود تأمین کرد.

سپاه از ناملایمات نرنجد
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این روز را به همه نیروهای مقتدر و فداکار سپاه تبریک گفت و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تا به امروز همواره یک بازوی قوی نظامی، امنیتی برای کشور و حافظ ارزشهای انقلاب بوده است. هموطنان در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و ایثار سپاهیان عزیز بودند و این نیرو پس از جنگ نیز در سازندگی کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرد و همواره در طول این سال ها از مرزهای کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی پاسداری کرده است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در طول سالهای پس از تأسیس سپاه هر جا ندای مظلومی برخاسته و امکان کمک وجود داشته شاهد ایثارگری سپاهیان عزیز بوده ایم، اظهار کرد: ایده تأسیس سپاه بسیار ایده پیشرفته ای بود و اگر سپاه وجود نداشت امروز با مشکلات عدیده ای در کشور مواجه بودیم.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، این موضوع را موجب نمایش اقتدار تمام عیار نظام در سطح منطقه و جهان توصیف کرد و افزود: لازم است در اینجا از فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کنم که با حضور خود در مراسم گرامی‌داشت روز پاسدار نشان داد در جمهوری اسلامی همواره برادری حاکم است و نیروهای انقلابی اجازه اختلاف افکنی دشمن را نمی دهند. این اقدام حاکی از اقتدار و عقلانیت فرمانده متدین ارتش بود.
رئیس قوه قضاییه خطاب به اعضای سپاه نیز گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است. علاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می کنند. باید از سردار رشید اسلام، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی نیز قدردانی کنم که در طول سالهای اخیر با فداکاری های خود و نیروهایشان در این فضای سخت و دشوار در جهت اقتدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی در منطقه تلاش کرده اند. همه ما باید توجه داشته باشیم که اقتدار موجود حاصل جانفشانی های نیروهای مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا