اجتماعیشهریمحیط زیست

توزیع کیسه های “زیست تخریب پذیر” در فروشگاه های شهروند

مدیر عامل شرکت شهروند اعلام کرد:

مدیر عامل شرکت شهروند از توزیع کیسه های زیست تخریب پذیر در فروشگاه های شهروند خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، مسعود سریع القلم مدیر عامل شرکت شهروند با بیان اینکه مصرف کیسه های پلاستیکی تبدیل به عاملی برای تخریب محیط زیست و معضلی بزرگ برای طبیعت و آیندگان شده است گفت: شرکت شهروند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، در فروشگاه های خود کیسه های “زیست تخریب پذیر” توزیع می کند.

سریع القلم در ادامه افزود: کیسه پلاستیکی زیست تخریب پذیر با استفاده از مواد پلیمری تخریب پذیر تولید می شود و برخلاف کیسه های عادی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال زمان نیاز دارد تا تجزیه شود، این کیسه ها در شرایط عادی محیط ظرف کمتر از مدت زمان دو سال تجزیه شده و مانند گیاهان به دامن طبیعت برمی گردد.

مدیر عامل شرکت شهروند، فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب جهت اصلاح الگوی مصرف مواد پلاستیکی را دغدغه مهم دانست و گفت: در حال حاضر هیچ نوع ظرف یکبار مصرف پلاستیکی در فروشگاه های شهروند عرضه نمی شود و ظروف یکبار مصرف عرضه شده از مواد گیاهی و قابل بازیافت تهیه شده است. همچنین شهروند آمادگی دارد در صورت مشارکت و استقبال شهروندان، کیسه های پارچه ای با دوام را به عنوان جایگزینی مناسب برای کیسه های پلاستیکی به شهروندان عرضه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن شهری سالم و پاک نیازمند مشارکت همگانی شهروندان است؛ شهروند نیز به نوبه خود در این مسیر قدم برداشته و از هر پیشنهادی برای تحقق شهر زیست پذیر استقبال می کند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا