اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینی

توسعه روستایی متولی مشخصی ندارد

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه توسعه‌ روستایی متولی مشخصی ندارد و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از مهر، محمد سعیدی‌کیا در همایش ۱۰۰ معین اقتصاد مقاومتی استان که در مشهد برگزار شده بود، با اشاره به پیام رهبری در حکم انتصابش، اظهار کرد: رهبری در آن پیام به بنده فرمودند:«شما در بنیاد مستضعفان باید اقدامات اساسی انجام دهید و با انتخاب یک منطقه، در آنجا به رفع محرومیت زدایی بپردازید.»

وی افزود: اقدامات محرومیت‌زدایی در زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انجام می شود، اقتصاد کشورمان زمانی فعال است که مردم فعالیت کنند و توانمندی‌های خود را نشان دهند، همچنین مدیران باید بستر لازم برای بروز این فعالیت‌ها را فراهم کنند.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه سرمایه‌های فراوانی در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد، تصریح کرد: در شهرستان قلعه گنج فضای فعالیت را به شکل کاملی برای مردم محیا کردیم.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهرستان قلعه گنج دارای ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۸۰ هزار نفر جمعیت است که از این آمار ۶۰ هزار نفر روستایی و ۲۰ هزار نفر شهری هستند، گفت: به منظور توانمندسازی مردم منطقه، دانشگاه تهران را به عنوان مشاور توانمندسازی انتخاب کردیم، همچنین با توجه اینکه جوانان تحصیل کرده‌ای در این شهرستان وجود داشت، افرادی به عنوان تسهیل‌گر انتخاب شدند و به تدریج با مردم ارتباط برقرار کردیم تا مشارکت مردم را جلب کنیم.

وی ادامه داد: راه اندازی گروه‌های توسعه روستا یکی از اقدامات شکل گرفته در شهرستان قلعه گنج بود، در این شهرستان قبل از اجرای طرح، بسیاری از مردم با یارانه زندگی می کردند اما با راه اندازی صندوق‌های خرد روستایی، مردم یارانه‌های خود را در این صندوق‌ها پس‌انداز کردند که به تدریج وام‌هایی برای بحث اشتغال‌زایی آن‌ها پرداخت شد.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه متاسفانه توسعه‌ روستایی متولی مشخصی ندارد و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است، افزود: بنیاد مستضعفان از سال ۹۵ وام‌هایی برای طرح‌های روستایی، اشتغال و تولید ارائه می‌دهد. طبق آمارها تاکنون هشت هزار طرح در کل کشور ارائه شده که از این میزان بیش از سه هزار و ۵۰۰ طرح با هزینه ۱۷۰۰ میلیارد تومان تصویب شده و وام‌‎هایش ارائه شده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا