اجتماعیاشتغالاقتصاد مقاومتیاقتصادیبازرگانیتعاون و کارآفرینیصنعت و تجارت

توسعه زیرساخت‌های چابهار گنج پنهان ایران تسریع شود

چابهار- نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌های جنوب سیستان وبلوچستان و چابهار بعنوان گنج پنهان ایران تسریع شود تا شاهد حل مشکلات در بخش‌های مختلف باشیم.

به گزارش اقتصاد روز، معین‌الدین سعیدی در نشست توسعه سواحل مکران که با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزرای راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در چابهار برگزار شد اظهارداشت: چابهار از سوی رهبر معظم انقلاب به گنج پنهان یاد شده ولی در حوزه زیرساخت‌ها با کمبودهای زیادی مواجه است که نیاز بوده مسوولان برای رفع مشکلات اعتبارات لازم را اختصاص دهند.

وی با اشاره به خدمات بی‌بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران بویژه سواحل مکران، گفت: استاندار سیستان وبلوچستان و مسوولان محلی تلاش‌های زیادی را برای توسعه این استان انجام داده‌اند و آن را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده‌اند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی به حضور سه بار وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان در حدود ۴۰ روز، سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره  کرد و افزود: تلاش‌های مسوولان برای توسعه این استان قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد اراضی کشاورزی، قنوات، چاه‌ها و زمین‌های مسکونی و زراعی مردم سیستان وبلوچستان ملی اعلام شده اند و این به دلیل ناآگاهی مردم به حقوق خود بوده که نیاز است تدبیر شود و مشکلات مردم مرتفع شود.

سعیدی افتتاح مرز ریمدان، توسعه زیرساخت‌های تلفن و اینترنت، ارتقای بخش دشتیاری به شهرستان و بخش شدن پیرسهراب را از کارهای مهم و ماندگار عنوان کرد.

وی اظهارداشت: ۲ سال پیش کلنگ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار به زمین زده شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاده که نیاز است در حوزه بهداشت ودرمان توجه بیشتری شود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه آب‌رسانی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و مردم با سهمیه ناچیز ۱۵ لیتر در روز بصورت سقایی  آب‌رسانی می‌شوند .

وی افزود: مردم بخش تلنگ قصرقند برای رسیدن به مرکز بخش باید ۴۰۰ کیلومتر و سه شهرستان چابهار، کنارک و نیکشهر را طی کنند و برای یک کار اداری و انجام سایر امورات به مرکز شهرستان برسند.

سعیدی بیان کرد: سه هزار و۵۰۰ قایق و لنج در سواحل مکران محدوده سیستان وبلوچستان فاقد مجوز هستند و صیادان سال‌ها پیگیر هستند ولی به نتیجه نمی‌رسند چرا مجوز صید داده نمی‌شود باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات تدبیر کنند.

وی صدور تردد خودروهای منطقه آزاد به سواحل مکران در فاز نخست و در فاز بعدی به کل سیستان وبلوچستان را خواستار شد و بیان کرد: ساختار نحیف و چارت تشکیلات اداری یارای افق بلند توسعه سواحل مکران را ندارد باید ادارات کل مهم  نظیر اداره کل جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، امور آب و سایر ادارت در چابهار مستقر شوند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات حاشیه‌نشینی در چابهار اشاره و گفت: باید مشکلات این افراد بی امکانات بعد از سال‌ها پیگیری و به نتیجه برسد.

وی بر ارتقای بخش زرآباد به شهرستان و ارتقای دهستان کهیر و پیرسهراب به بخش تاکید کرد و افزود: از وزارت کشور در بحث تقسیمات کشوری تشکر می‌کنیم چون توجه زیادی به این منطقه محروم از  سیستان وبلوچستان داشته‌اند.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا