حمل و نقلصنعت و تجارت

توسعه کریدورخلیج فارس-دریای سیاه/همکاری‌ لجستیکی ایران وبلغارستان

آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد بلغارستان مطرح کرد؛

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر اقتصاد بلغارستان با اشاره به اهمیت توسعه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه گفت: ایران می‌تواند امکانات لجستیکی موردنیاز بلغارستان را دراختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان و هیئت همراه گفت: با توجه به روحیه مثبتی که در نخست وزیر بلغارستان سراغ داریم، طبیعی است که این کشور در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بردارد.

آخوندی سپس به توافق‌نامه‌ها برای همکاری اقتصادی ایران و بلغارستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تجربه موفقی در امضای توافق‌نامه برای احداث کریدور خلیج فارس به دریای سیاه داشتیم و بلغارستان در این مسیر بسیار به ما کمک کرد. این کریدور مسیری بسیار کلیدی برای ارتباط شرق و غرب و شمال و جنوب است و تمایل داریم که آن را به صورت جدی فعال کنیم.

وی ادامه داد: ما توافق نامه دیگری با هند و روسیه تحت عنوان کریدور شمال-جنوب داریم. فکر می‌کنیم این دو کریدور می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

آخوندی با اشاره به اجلاس شورای هماهنگی وزرای حمل‌ونقل کریدور شمال-جنوب در مهرماه سال جاری گفت: از بلغارستان هم دعوت می‌کنیم در این اجلاس حضور داشته باشد. این اتفاق بسیار کمک می‌کند که بتوانیم کریدور را بیش از گذشته فعال کرده و از ظرفیت‌های خلیج فارس و دریای سیاه استفاده کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا