اجتماعیبهداشت و درمانشهری

توضیح سازمان غذا و دارو درباره عدم فروش ماسک در داروخانه‌ها به قیمت مصوب/ اعلام قیمت واکسن آنفولانزا

تولیدکننده‌ها با نرخ بالا ماسک‌ها را می‌فروشند

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره عدم فروش ماسک در داروخانه‌ها به قیمت مصوب توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد روز، «سید حیدر محمدی» مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نحوه توزیع واکسن آنفولانزا گفت: واکسن آنفولانزا در دوره اول حدود دو و نیم میلیون بین گروه‌های در معرض خطر، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و همچنین بیماران سرطانی، دیابتی، قلبی و عروقی، سالمندان، زنان باردار، زندان‌ها و بهزیستی رایگان توزیع می‌شود که از طریق مراکز بهداشت فراخوان داده می‌شود و آنجا با ثبت کدملی کار تزریق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص سایر گروه‌ها هم با قیمت یارانه حدود ۴۰ هزار تومان توزیع خواهد شد و بعد از یک الی دو هفته از توزیع می‌بینیم وضعیت به چه شکل است تا برای بقیه گروه‌ها طبقه‌بندی کنیم تا توزیع را انجام دهیم.

محمدی در مورد پیش فروش‌های انجام شده برای خرید واکسن آنفولانزا در برخی داروخانه‌ها افزود: این موضوع مورد تایید ما نیست و خلاف قانون است، حتما اگر داروخانه یا مطبی چنین کاری را انجام می‌دهد به ما گزارش دهند، البته تا الان ما گزارشی نداشتیم که چنین اتفاقی افتاده باشد.

وی در مورد اینکه سهمیه هر داروخانه برای توزیع واکسن آنفولانزا چقدر است و اینکه چه داروخانه‌هایی این واکسن را توزیع می‌کنند، بیان کرد: این موضوع هنوز مشخص نیست و قبل از توزیع یعنی چند روز قبل از اول مهر مشخص خواهد شد و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

چرا قیمت ماسک متفاوت است؟

محمدی در مورد قیمت‌های متغیر قیمت ماسک گفت: ماسک باید در داروخانه با قیمت ۱۳۰۰ تومان به فروش برسد، اما به شرط اینکه ماسک در اختیار داروخانه قرار گیرد، یعنی زمانی ما می‌توانیم ماسک را با قیمت مصوب بفروشیم که با قیمت مصوب هم به داروخانه فروخته شود، اما متاسفانه تا الان شرکت‌های تولید کننده ماسک را با قیمت ۱۰۵۰ تومان مصوب تحویل ندادند و اگر تحویل دهند، داروخانه هم با نرخ معین آن را می‌فروشد، حتی در آن صورت می‌توان با داروخانه متخلف برخورد کرد.

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: الان داروخانه‌ها ماسک را با قیمت بالا تهیه می‌کنند و با قیمت بالا می‌فروشند.

منبع: ایلنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا