بازرگانیصنعت و تجارت

تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن گیاهان دارویی

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جنگل ها توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی را یکی از پتانسیل‌های نهفته در منابع طبیعی کشور دانست که قادر است با ارزآوری زیادی جایگزین منابع نفتی شود.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از مهر ، فریبرز غیبی در برنامه «روی خط خبر » شبکه خبر با اشاره به شناسایی ۲۳۰۰ گونه گیاهی با خاصیت دارویی در کشور خاطر نشان کرد: با توجه به تنوع اقلیمی کشور می‌توان گفت که بسیاری از گیاهان دنیا در ایران قابل کشت هستند و می‌توانند مورد استفاده دارویی، آرایشی، بهداشتی و صنعتی قرار گیرند.

وی، طبیعت کشور ایران را بسیار متنوع خواند و افزود : از ۱۳ اقلیم موجود در دنیا ۱۱ اقلیم آن در کشور ایران وجود دارد و این بزرگترین فرصت برای بهره برداری از نعمت خداوندی است.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جنگل ها، تاریخچه خواص گیاهان دارویی را به زمان های قدیم برد و تصریح کرد: بزرگانی همچون ابوعلی سینا، جرجانی و ذکریای رازی از گیاهان دارویی به عنوان یک منبع التیام بخش برای درمان امراض و بیماری ها استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۰۰ هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید می شود، از کشت ۷۰ نوع گیاهان دارویی توسط مردمان محلی در عرصه ای به مساحت ۱۸۳هزارهکتار در ایران خبر داد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا