بازرگانیصنعت و تجارت

ثروتمندترین خانواده‌های جهان را بشناسید

به گفته ساندی تایمز، خانواده والتون که بنیان گذار فروشگاه های زنجیره‌ای والمارت هستند ثروتی بیشتر از جف بزوس، بیل گیتس و وارن بافت دارند.

به گزارش اقتصاد روز سی ان بی سی گزارش داد، این خانواده آمریکایی ثروتی به ارزش ۱۲۸.۹ میلیارد پوند ( ۱۷۵ میلیارد دلار) در اختیار دارند و برادران کخ با ۱۲۰ میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندترین خانواده های ثروتمند جهان قرار دارند.

نام جف بزوس- ثروتمندترین فرد جهان- در این فهرست نیز دیده می شود و خانواده بزوس با ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت در رده سوم قرار دارند. خانواده گیتس با ۹۰ میلیارد دلار ثروت وخانواده بافت با ۸۴ میلیارد دلار ثروت در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

الیس والتون- ثروتمندترین زن جهان- با ۶۸ سال سن جوانترین عضو خانواده والتون است و ثروتی معادل ۴۰.۵ میلیارد دلار دارد. او یک مجموعه هنری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار دارد. خانواده والتون به جز فروشگاه والمارت مالک فروشگاه زنجیره ای ” آدسا” نیز هستند. اولین شعبه فروشگاه والمارت در سال ۱۹۶۲ و در شهر آرکانزاس آمریکا تاسیس شد و هدف خود را کمک به مشتریان، کاهش هزینه ها و توزیع منافع عنوان کرد.

والمارت از دهه ۱۹۷۰ شروع به فروش سهام خود در بورس نیویورک کرد که این امر تاثیر بسزایی در جذب سرمایه و توسعه فعالیت های این فروشگاه داشت. در سال ۱۹۹۲ میلادی، جورج بوش- رئیس جمهور وقت آمریکا-  مدال آزادی را به والتون اعطا کرد.

وال مارت از فروشگاه های زنجیره ای معروف در ایالات متحده و کانادا است که در مکزیک ، اروپا ٬ هند و چین نیز شعبه دارد. این فروشگاه در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون ایجاد گردید و هم اکنون با بیش از ۶۲۰۰ شعبه و ۸ میلیون کارمند بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان شناخته میشود. صاحبان آن که سه برادر و یک خواهر هستند ، هشتمین ثروتمند دنیا هستند. معروفیت این فروشگاه به علت ارزانی و به اصطلاح جوری جنس است. وال – مارت در آمريكا داراى ۳۶۰۰ شعبه فروشگاهى است. اين شركت در كره جنوبى ، چين، پورتوريكو، كانادا، مكزيك و آلمان هم مجموعاً داراى ۱۵۷۰ شعبه است.

شركت خرده فروشی وال مارت با 351 ميليارد دلار درآمد و 11 ميليارد دلار سود به عنوان بزرگترين شركت امريكايي طي سال 2007 شناخته شد.

شايد در سال 1962 كه سام والتون اولين فروشگاه خود را به صورتي ساده و سنتي افتتاح كرد هيچكس نمي توانست تصور كند كه «خرده فروشي» مي تواند چنان رتبه اي در كسب و كارها داشته باشد كه دست يافتن به آن براي ديگر كسب و كارهاي عالم يك رؤيا به حساب آيد. اما همت والاي والتون «بزرگترين خرده فروش قرن» را بنيان نهاد و نشان داد كه آنچه انسان بخواهد، محقق خواهدشد. امروزه ميليونها نفر در آمريكا و سراسر دنيا به بيش از 6200 فروشگاه وال مارت رفت و آمد دارند و 8/1 ميليون نفر به خدمت آنها مشغول هستند و يك زنجيره عظيم تامين كنندگان به پشتيباني آنها مي پردازند و درآمد 312 ميليارد دلاري و سود 2/11 ميليارد دلاري حاصل مي شود. در اين هياهو كه شركتهاي عظيم باسابقه دهها سال فعاليت نظير GE و HP و GM از يك سو و شركتهاي كوچك ولي پويا و مبتني بر فناوري نظير «مايكروسافت» و «دل» ازسوي ديگر رقباي مطرح هستند، كمتر كسي مي تواند در ذهن خود به چهار دهه پيش برگردد و تك فروشگاهي را تصوير كند كه بنيان اين خرده فروش افسانه اي بر پايه هاي آن قد برافراشته است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا