اجتماعیاشتغالتعاون و کارآفرینیدسته‌بندی نشدهشهری

حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در راستای کار فرهنگی عمیق است

رئیس سازمان زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی عمیق در زندان‌ها مورد تاکید است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج محمدی در دیدار با حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: بنای ما در زندان‌ها برای دستگیری و مراقبت از زندانیان، کار فرهنگی عمیق است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحقق امر فرهنگی در زندان ها گفت: حرفه آموزی و اشتغال نیز در راستای حمایت از کار فرهنگی عمیق طرح ریزی شده است.

وی افزود: بحمدالله هدف گذاری اشتغال ۵۰درصدی زندانبان که تا پایان سال پیش بینی شده بود محقق شده و این افتخاری است که تا کنون در زندان ها بدست نیامده بود.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: بر اساس روایت های موجود پیامبر اسلام بر هدایت بندگان حریص بودند و می توان گفت یکی از کارهایی که در نظام اسلامی مصداق همان حرص و اشتیاق بر هدایت افراد است را در زندان ها می توان مشاهده کرد.

حاج محمدی گفت: جماعت زندانی به واسطه اشتباه و بزه مرتکب شده اخم نظام را دیده اند و ما در زندان ها این فرصت را داریم تا با عملکرد خوب و دستگیری از آنان و خانواده هایشان چهره رحمانی نظام را به نمایش بگذاریم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه تاکید کرد: دشمن در کردستان طمع بالایی دارد تا جوانان را به دام ضد انقلاب بیاندازد و این مساله به همان میزان که می تواند تهدید باشد می تواند فرصت هم باشد تا با گفتگو با این جوانان و خانواده های آنان سوء تفاهم ها را رفع کنیم و آنان را جذب نظام و انقلاب و مردم کنیم.

حاج محمدی در پایان گفت: ما برای تحقق این اهداف و تغییر نگرش زندانیان به کمک شما که به فرموده رهبر بزرگوار انقلاب فرمانده قرارگاه فرهنگی استان هستید نیاز داریم.

در ادامه حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان نیز با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در زندان ها گفت: برای تحقق اهداف فرهنگی باید با مخاطب برنامه ها رابطه عاطفی و دوستانه بر قرار کرد.

وی با اشاره به قصه حضرت یوسف(ع) و نوع رفتار وی با زندانیان گفت: این پیامبر خدا در طول ۸سال اقامت در زندان توانست آن اشرار را هدایت کند و این الگوی خوبی برای همه ماست.

پورذهبی در ادامه گفت: سیره نبی مکرم اسلام نیز ارتباط عاطفی و ابراز محبت نسبت به افرادحتی مشرکان بود تا آنها را به این اسلام جذب کند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در خصوص استفاده از مبلغان در زندان ها در این استان با توجه به مذهب و قومیت بهتر است از روحانیون اهل سنت استفاده کنید.

بر اساس این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام وکیل پور مشاور فرهنگی سازمان زندان ها نیز سخنانی در خصوص فعالیت های فرهنگی و دستاوردهای آن طی چند ماه اخیر ارائه کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا