اقتصادینفت و انرژی

حضور عناصر مسلح مانع بازگشت شرایط عادی به میدان نفتی «الشراره» است

رئیس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که دلیل عدم رفع حالت قوه قهریه از میدان نفتی الشراره حضور عناصر مسلح در این میدان و اطراف آن است.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از روسیا الیوم، «مصطفی صنع الله» رئیس شرکت ملی نفت لیبی طی اظهاراتی درباره وضعیت میادین نفتی در جنوب لیبی اعلام کرد که شرایط موجود مانع رفع قوه قهریه از میدان نفتی الشراره است.

این مقام لیبی تأکید کرد که این میدان در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۸ مورد حمله شدید افراد موسوم به نگهبانان تأسیسات نفتی یا نگهبانان همین میدان قرار گرفت و آنها کارکنان حاضر را وادار به بستن این میدان کردند.

صنع‌الله در ادامه افزود: «آن چه که در این شرایط برای شرکت ملی نفت مهم است، حمایت از کارکنان این شرکت است».

وی توضیح داد که این عمل، مسئولیت ما در قبال قانون است و متأسفانه در ۷۷ روز گذشته هیچ تغییری در وضعیت میدان ایجاد نشده و عناصر مسلح همچنان در این مکان حضور دارند.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی گفت که این گروه‌ها دست به اعمال خشونت‌آمیز، ترور کارکنان و دیگر اعمال غیر قانونی زده‌اند.

بنا به گفته وی شرکت ملی نفت با تمام طرف‌های مرتبط برای رفع حالت قوه قهریه تماس گرفته و ما بر لزوم وجود مجموعه‌ای از معیارهایی که باید مورد نظر قرار گیرد، تأکید کرده‌ایم که در غیر این صورت حالت قوه قهریه همچنان باقی می‌ماند.

صنع‌الله با تأکید بر بی‌طرفی شرکت ملی نفت و ادامه رایزنی با طرف‌های درگیر چون «خلیفه حفتر» فرمانده کل نیروهای مسلح گفت که تنها هدف ما در این شرایط ثبات لیبی است که فقط با تولید نفت محقق خواهد شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا