اجتماعیشهریصنعت و تجارت

حمایت از رویدادهای مساله‌محور در قالب طرح شهیدبابایی

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که طرح “شهید رهنمون” برای ارائه وام مسکن به فارغ التحصیلان و طرح شهید صیاد شیرازی برای نظام وظیفه طراحی و اجرا شده است، گفت: علاوه بر آن برگزاری رویدادهای مساله محور و حمایت از دانشجویان مستعد برای رفع چالش‌های صنعت از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود که در قالب طرح شهید بابایی از برگزیدگان حمایت خواهد شد.

به گزارش اقتصاد روز، دکتر حسن سالاریه در نشست خبری امروز به مناسبت رونمایی از طرح شهید بابایی با اشاره به طرح‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان، افزود: این بنیاد طرح‌های زیادی در راستای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف دارد که طرح‌های شهیدان “بابایی”، “طهرانی مقدم”، “احمدی روشن”، “صیاد شیرازی”، “شهید شهریاری”، “شهید احدی”، و “شهید چمران” از جمله این طرح‌ها است که در راستای حمایت از دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح شهید بابایی، گفت: با توجه به اینکه حمایت از رویدادهای رقابتی مساله محور از موضوعات مهم در بنیاد ملی نخبگان به شمار می‌رود، درصدد آمدیم تا دانشجویانی را که علاقه‌مند به رفع نیاز جامعه در راستای تولید محصول هستند، در قالب طرح شهید بابایی حمایت کنیم. هدف از اجرای این طرح ایجاد فضای با نشاط علمی در دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و طلاب است.

سالاریه با بیان اینکه قرار است رویدادهای مختلفی مبنی بر مسئله محور بودن توسط کارگزاران بنیاد ملی نخبگان برگزار شود، یادآور شد: هدف این رویدادها آشنا کردن دانشجویان با نیازهای جامعه و صنعت، ترغیب آنها برای انجام کارهای گروهی، کمک به شبکه‌سازی نخبگان در تشکیل تیم‌هایی برای انجام کارهای بزرگتر و تشویق نهادها برای رفع نیازشان از طریق استعدادهای برتر است.

نحوه بهره‌مندی از طرح شهید بابایی

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه با برگزاری این رویدادهای رقابتی، اگر دانشجویان توانستند در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار شوند، از حمایت‌های طرح شهید بابایی بهره‌مند خواهند شد.

سالاریه با تأکید بر اینکه رویدادهای رقابتی مساله محور برای رفع نیازهای صنعت و جامعه به کمک دانشجویان و دانش بومی احتیاج دارند، گفت: رویدادهای مساله محور توسط کارگزاران بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود و تیم‌های برگزیده از این رویدادها توسط بنیاد ملی نخبگان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اینکه در این رویدادها مسائل شرکت‌های صنعتی متناسب با سطح دانش و بینش دانشجویان طراحی می‌شوند، ادامه داد: این رویدادها دارای سقف زمانی هستند و دانشجویان در قالب تیم‌ها باید مسائل مورد طرح شرکت‌های بزرگ را حل کنند و به محصول برسانند.

برگزاری مسابقه ره نشان

وی یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان را شناسایی و توانمندسازی دانشجویان مستعد تحصیلی دانست که برگزاری رویدادهای مساله محور می‌تواند توانایی آنها را در حل مسائل و چالش‌های یک صنعت به کار گیرد، خاطر نشان کرد: در همین راستا قرار است مسابقه‌ای به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد ملی نخبگان با عنوان “ره‌نشان” برگزار شود تا دانشجویان بتوانند در قالب تیم‌های دانشجویی در حل مسائل و چالش‌های چندین شرکت بزرگ صنعتی فعالیت کنند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان، افزود: تیم‌های برگزیده که موفق به رفع نیاز شرکت‌ها شوند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح‌های شهید بابایی و احمدی روشن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای برنامه‌ریزی شده در بنیاد ملی نخبگان گفت: قرار است بیش از ۱۰ رویداد مساله محور از سوی بنیاد ملی نخبگان توسط کارگزاران برگزار شود تا دانشجویان که در راستای حل مسائل گام برمی‌دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

طرح شهید صیادشیرازی

سالاریه با اشاره به دیگر طرح‌های بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح “شهید صیاد شیرازی” برای نظام وظیفه طراحی و اجرا شده است؛ طرح “طهرانی مقدم” تأمین کننده نیروی انسانی شرکت‌ها و اشتغال دانشجویان و نخبگان است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: طرح “شهید شهریاری” در راستای جذب نخبگان برای هیئت علمی، طرح “شهید احدی” ورود به دوره‌های فوق لیسانس و دکترا بدون آزمون، طرح “شهید رهنمون” ارائه وام مسکن به فارغ التحصیلان، طرح “احمدی روشن” برای دانشجویان کارشناسی و دکتری و طرح “شهید چمران” مربوط به دانشجویان پسادکتری است.

وی گفت: این طرح‌ها در بنیاد ملی نخبگان در راستای استفاده از استعدادهای برتر دانشجویی اجرایی می‌شوند.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا