اجتماعیصنعت و تجارتگردشگریمیراث فرهنگی

خودروهای تاریخی در تهران رژه می‌روند

یکصدوشصت خودرو تاریخی امروز با رژه در تهران به استقبال جشن باستانی نوروز می‌روند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا، رالی شهری خودورهای تاریخی، یکشنبه ۲۷ اسفندماه در تهران و البرز با شرکت حدود ۱۲۰ دستگاه خودرو کلاسیک و تاریخی برگزار می‌شود. این خودروها از صبح امروز (حدود ۹:۳۰) در دو مسیر حرکت می‌کنند؛ ۶۰ دستگاه از این خودورهای کلاسیک قرار است مسیر کرج، کاخ مروارید، بلوار ارم، آزادراه کرج، تهران، خیابان پاسداران و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را طی کنند و ۶۰ دستگاه دیگر نیز از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد حرکت خود را آغاز می‌کنند و با گذر از میدان تجریش، خیابان شهید باهنر به مجموعه نیاوران می‌رسند.

قدمت این خودروها که ساخت کمپانی‌های آمریکا و اروپا هستند، به سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ برمی‌گردد. برخی از این اتومبیل‌ها پلاک تاریخی سازمان میراث فرهنگی را گرفته‌اند و یک اثر تاریخی به شمار می‌آیند.

این چهارمین مانور خودورهای کلاسیک در تهران است که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار می‌شود و این‌بار انگیزه آن فرارسیدن نوروز باستانی است. این رالی‌ها تا کنون بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بیشتر با حالت غافلگیرانه در شهر اجرا شده‌اند.

رالی خودروهای کلاسیک که معمولا با هماهنگی و همراهی پلیس راهور در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهر انجام می‌شود، برخلاف روتین رالی‌های دیگر، انگیزه‌ آن، دادن مسابقه و یا برد و باخت نیست، بلکه بیشتر، هدف آن نمایش بخشی از میراث صنعتی و یادآوری تاریخچه ورود خودرو به ایران است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا