اقتصادیبانک و بیمه

دارایی های بانک صادرات ایران ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال شد

​دکتر حجت اله صیدی اعلام کرد:

مدیرعامل بانک صادرات ایران از پیگیری برنامه های این بانک برای افزایش سرمایه خبر داد و گفت: همه بانک ها در حال حاضر نیاز به افزایش سرمایه دارند.

به گزارش اقتصاد روز، حجتاله صیدی با بیان اینکه، افزایش سرمایه در بانک صادرات ایران نیز در دست اقدام است، افزود: با توجه به ضوابط خاص موجود از سوی بانک مرکزی، بورس و سهامداران از جمله دولت، سهام عدالت، سهامداران خصوصی و نهادهای سرمایهگذاری که در ترکیب سهامداری ملاحظات آن باید رعایت شود که خود نیازمند پیش بینی منابع متعددی بوده و قدری زمان بر است.

به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، وی افزایش سرمایه آتی این بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانطور که در مجامع بهمن و اسفند سال قبل اعلام شد، افزایش سرمایه در دستور کار بانک  و فرآیندهای مقدماتی این امر و گزارشهای لازم برای پیشبرد این فرآیند هم در حال انجام است تا بتوانیم مجمعی را به منظور افزایش سرمایه برگزار کنیم. از این رو  باید تمام جوانب افزایش سرمایه و برنامهها، منافع و معایب احتمالی مورد بررسی قرار گیرد که به محض نهایی شدن و اخذ مجوزها از سوی بانک مرکزی بورس و سهامداران مجمع برگزار خواهد شد.

وی، تجدید ارزیابی داراییهای بانک را به عنوان بخشی از منابع افزایش سرمایه آینده بانک اعلام کرد و در عین حال افزود: برنامه افزایش سرمایه شامل بخشهای مختلفی است که بخشی از آن شامل تجدید ارزیابی نیز می شود اما باید منتظر تکمیل شدن طرح توجیهی و منابع تامین افزایش سرمایه بود تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

وی ادامه داد: دارایی بانک صادرات ایران از ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال فراتر رفته که طبیعتا در مورد بانکی با این میزان دارایی و حمایتهایی که از سوی دولت در مورد برونرفت از مشکلات بانکی در دست اجرا است، تنها باید در مورد بقا و توسعه بیش از پیش آن تصمیم گیری کرد.

صیدی گفت: برنامههای بانک که پیشتر اعلام شد با جدیت در حال اجراست در شش هفته پایانی سال ٩٦ برنامه کوتاهمدتی را داشتیم و دو کار عمده انجام شد، اول روند جذب منابع را افزایش دادیم و در مرحله دوم مطالبات را بهبود بخشیدیم که این دو منجر به توقف افزایش زیان شد و این روند ادامه دار است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا