اجتماعیاقتصادی

در تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد/ رکود همچنان در بازار پابرجاست

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در تامین کالاهای اساسی نه برای الان و نه برای آینده هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ علی فاضلی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به جلسه اتاق اصناف با وزیر صنعت اظهار کرد: در این جلسه درباره تامین کالا‌های اساسی و قیمت این کالاها بحث شد و نتیجه این بود که در تامین و عدم افزایش قیمت کالاهای استراتژیک هیچ گونه مشکلی وجود نداد.

وی در ادامه با بیان اینکه درمورد سایر کالاها مشکل تامین مواد اولیه وجود دارد که این موضوع با سرعت بیشتری باید پیگیری شود، تصریح کرد:در خصوص تامین ارز و گشایش اعتبارات مورد نیاز این کالاها، دولت با دقت بیشتری عمل کند، همچنین در خصوص توزیع کالا نیز در جلسه با وزیر صنعت صحبت شد و قرار است اقداماتی انجام شود تا این موضوع نیز به خوبی هدایت شود.

فاضلی درباره مشکل تامین مواد اولیه و افزایش قیمت محصولات غذایی توضیح داد: اتاق اصناف مرجع رسیدگی به مشکل تامین مواد اولیه نیست ولی باید به مشکل تولید در شرایط فعلی توجه کنیم و توقع نداشته باشیم که با این وضعیت هیچ کالایی گران نشود.

به گفته او نظام پولی و ارزی کشورباید برای این مشکل نیز تمهیداتی اتخاذ کند.

رییس اتاق اصناف ایران به ادامه رکود در بازار اشاره کرد و گفت: به دلیل این که نرخ ارز و طلا طی چند وقت گذشته تا حدودی کم نوسان بوده، بازار نیز به رغم تمام تهاجماتی که دشمن داشته تقریبا در ثبات نسبی به سر می‌برد اما فعلا نتوانسته‌ایم مسئله رکود را حل کنیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا