اجتماعیصنعت و تجارتکشاورزی

دست دلالان از طلای سرخ خراسان رضوی کوتاه می‌شود

با راه‌اندازی بازار فروش طلای سرخ در تربت حیدریه، دست دلالان تا حدود زیادی از این محصول کوتاه می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز، محسن قندهاری اظهار داشت: با توجه به اینکه زعفران یکی از مهمترین محصولات استراتژیک بخش کشاورزی منطقه تربت حیدریه به شار می رود، لذا بازار خرید و فروش گل زعفران امسال از 20 مهرماه در مجاورت پایانه مسافربری آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: این بازار هر ساله به مدت55 روز با مساحت حدود  8 هزار متر به متقاضیان خرید و فروش گل زعفران در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات واگذار می‌شود.

قندهاری به راه ادازی این بازار با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در جلسه با معاونت برنامه ریزی فرمانداری ساماندهی در اولویت کار قرار گرفت و مصوب شد تا بین هر 5 غرفه یک سرویس بهداشتی، احداث شود، ضمن آنکه صدور کارت شناسایی، نصب سایبان جلو غرفه‌ها، بروزرسانی دوربین‌های نظارت تصویری و قرارداد با نیروی انتظامی نیز انجام گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه بیان داشت: بازار گل زعفران هر روز از ساعت 9 صبح الی 21 دایر است و امسال با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تمامی غرفه‌داران و مراجعین تقاضا داریم نسبت به رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها اقدام کنند.

منبع: تسنیم

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا