اجتماعیدسته‌بندی نشدهشهرییادداشت

دلنوشته اعتراضی غلامرضا گمرکی تهیه‌کننده سینمای ایران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرویس فرهنگ و هنر؛ به گزارش اختصاصی پایگاه خبری-تحلیلی اقتصاد روز، غلامرضا گمرکی تهیه‌کننده سینمای ایران و از اهالی مطبوعات در حوزه سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت یادداشتی اعتراضی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار سرویس فرهنگ و هنر قرار دادند.پایگاه اقتصاد روزنظر به اهمیت موضوع اقدام به درج کامل یاداشت ایشان مینماید.
با سلام.
طاعات وعبادات تک تک پیشکسوتان کهنسال که بالغ بر ۹۰۰ نفر افتخار آفرین بوده و هستند قبول حق تعالی.
مطالعه نامه سرگشاده جناب آقای احمد ناطقی خطاب به جناب آقای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون تردید هر خواننده ای را متاثر میسازد. تاثر از این بابت که انسان پر تلاشی بنام سید عباس عظیمی ۸ سال از عمر گرانبهای خویش را وقف خیمه ای که بعدا تبدیل به موسسه هنرمندان پیشکسوت شده است و امروزه تمام فرهیخته گان و مسئولین مملکت خصوصا جناب آقای دکتر نوبخت ایجاد این موسسه را یکی از افتخارات دولت جناب آقای حسن روحانی میداند ، جا دارد آقای وزیر محترم به تک تک کلمات این دلنوشته توجه نمایند و بی جهت باعث دلسردی و ملالت این کهنسالان تکرار نشدنی نشوند
جناب آقای وزیر از خطاطی تا‌ شعر سرودن ، از عکاسی تا فیلمسازی که رشادتهای ۸سال دفاع مقدس که توسط این عزیزان به نمایش در آمده است را قطعا جنابعالی مشاهده و بآنها افتخار کرده اید و امروز از قبل همین هنرمندان به وزارت رسیده اید. بمصداق حق بحق دار خواهد رسید یکبار برای همیشه اقرار بفرمایید که عده ای مغرض باعث برکناری جناب عظیمی شده اند که واقعا دور از شان وانصاف جنابعالی است.
به مصداق: کاری بکن کز دلم خون نیاید.
سرشک از رخم پاک کردن چه حاصل؟!!!
یادتان باشد تنها جنابعالی هستید که برای ۹۰۰ هنرمند پیشکسوت ایران ، علی رغم دو ماه تقاضا و بررسی نسبت به بازگشت آقای عظیمی کمترین ارزش و واکنش مثبت نشان ندادید. امید آنکه در این ماه مبارک‌ اندکی برسجاده ؛ زحمات و تلاشهای دلسوزانه
آقای عظیمی مد نظرتان قرار گیرد.
ارادتمند: غلامرضا گمرکی
عضو کوچک موسسه هنرمندان پیشکسوت
۱۶ اردیبهشت ۹۹

غلامرضا گمرکی متولد سال 1323 در خمین تهیه کننده ایرانی است. تحصیلات ابتدایی را در آبادان گذراند و در همانجا بزرگ شد. اولین انشایی که در کلاس سوم ابتدایی نوشت به شدت مورد استقبال آموزگارانش قرار گرفت؛ به همین جهت، تعریف و تمجید آموزگاران و دوستانش برای نوشته های بعدی اش انگیزه ای شد. در سال 1336 به تهران آمد. در خلال تحصیل به نوشتن داستان های کوتاه مشغول شد؛ وقتی اولین داستان بلند او تحت عنوان «گذشت» در مجله ی پست ایران با نام مستعار «م. افسون» چاپ شد مشوقین او در امر نویسندگی بیشتر شدند و اولین فیلمنامه اش تحت عنوان «میوه گناه» در سال 1346 بعد از تصویب در وزارت فرهنگ و هنر قبل از انقلاب، توسط مرحوم دکتر کوشان تبدیل به فیلم شد ولی اسم او به عنوان نویسنده فیلم «میوه گناه» در بخش تبلیغات فیلم، قید نشد. پس از آن با مراجعه به استودیوها با اساتید سینما آشنا شد و توسط آقای حسین مدنی و مهدی رئیس فیروز به مجلات سینمایی و سینما راه پیدا کرد. وی همچنین تهیه کننده تله فیلم «ته تغاری» به کارگردانی اسماعیل مهدی پور بوده است. وی همچنین کارگردان و تهیه کننده فیلم کوتاه مادر در سال 1350 و تهیه کننده فیلم مرثیه ای برای لاله زار در سال 1387 بوده است. او همچنین دستیار کارگردان فیلم هایی چون افطار خونین (زندگینامه شهید اندرزگو) و ایثار (زندگینامه حاج مهدی عراقی) بوده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا