اجتماعیشهریمیراث فرهنگی

دوسالانه مجسمه‌سازی مطالبه جمعی مردم و هنرمندان

رییس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان ایران از برگزاری دوسالانه مجسمه سازی در خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: آثار این دوره از دوسالانه به صورت تعاملی مقابل چشمان مخاطب خلق می شوند و همین امر برگزاری این رویداد را به مطالبه جمعی از طرف مردم و هنرمندان بدل کرده است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،عباس مجیدی،بر ضرورت برگزاری دوسالانه مجسمه سازی ایران تاکید کرد و گفت: بیماری کرونا و برخی از مشکلات اخیر سبب شد که تلاش های انجام شده در بیش از یک سال برای برگزاری این رویداد برنامه های ما را به تعویق بیاندازد ولی به صورت قطعی دوسالانه را در خرداد ماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

وی بر نقش دوسالانه ها در ارتقاء سطح کیفی هنرمندان تاکید کرد و افزود: این رویدادها سبب می شود که هنرمندان دستاوردهای خود را به صورت عینی با مخاطب به اشتراک بگذارند و هنرمندان در ترازوی قضاوت مخاطب قرار گیرند و همین امر سبب می شود که هنرمندان در راستای افزایش کیفین آثار خود تلاش کنند.

مجیدی از جایگزینی محمود بخشی دبیر مستعفی دوسالانه در روزهای آینده خبر داد و گفت: جزییات انتخاب دبیر به زودی اعلام می شود ولی نکته ای که قابل اهمیت است ادامه فعالیت در مسیر گذشته است چون تمامی برنامه ها بر اساس یک رویکرد پژوهشی با مشاوره هنرمندان مختلف شکل گرفته بود که دبیر جدید نیز در چهارچوب تعریف شده فعالیت خواهد کرد و شاهد تغییرات عمده ای در این رویداد نخواهیم بود.

هیات مدیرعامل انجمن هنرمندان مجسه ساز در بیانیه ای از برگزاری دوسالانه ملی مجسمه سازی در خرداد سال آینده خبر داد. در متن این آمده است:

«نظر به اهمیت دوسالانه ملی مجسمه‌سازی در جریان‌سازی هنر و جایگاه آن به عنوان عرصه‌ای برای گرد هم آمدن، ارائه آزاد، تعامل و رشد هنرمندان و رصد آخرین دستاوردهای هنری، انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران روند شکل‌گیری دوسالانه را بر بستری از گفتگو و هم‌اندیشی با هنرمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران آغاز کرد تا با همراهی هنرمندان، ضمن برگزاری یک دوسالانه مستقل، قدم‌هایی تاثیرگذار در عرصه‌ی هنر معاصر بردارد.

در ادامه روند اجرایی دوسالانه، به دنبال وقایع پیش‌آمده و همزمان با انصراف دبیر، لزوم همفکری برای مراقبت از دوسالانه و به تاخیر انداختن برگزاری ضرورت یافت. بر جامعه هنری و بخصوص اعضای انجمن پوشیده نیست که عدم برگزاری دوسالانه آسیب هایی جبران ناپذیر بر بدنه و جریان هنر وارد خواهد کرد، لذا پس از جلسات متعدد و همفکری و مشورت، حفظ و ادامه دوسالانه به عنوان جریانی مستقل و زمینه ساز رشد و گسترش هنر، در اولویت عملکرد قرار گرفت.

مراحل اجرایی هشتمین دوسالانه با همراهی اعضای شورای سیاست گذاری و اعضای هیات مدیره انجمن ادامه خواهد یافت و هشتمین دوسالانه مجسمه سازی در خرداد ۹۹ برگزار خواهد شد که گزارش و جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا