صنعت و تجارتکشاورزی

دولت سود وام کشاورزان خسارت‌دیده را می‌پردازد

مدیرعامل بانک کشاورزی

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا،رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تبصره ۱۶ قانون بودجه در زمینه کمک به کشاورزان خسارت دیده دارای بدهی‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که بر این اساس، اصل بدهی توسط کشاورزان و سود و جرایم آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
«روح اله خدارحمی» افزود: همچنین با اجرای بند «خ» تبصره ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، مهلت سه ساله بدهی عموم کشاورزان و خسارت دیدگان ناشی از سیل تعیین تکلیف می‌شود و این مهم تأثیر بسزایی در کاهش مطالبات غیرجاری این بانک خواهد داشت.
وی اظهار داشت: تعیین تکلیف بدهی کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی و پیگیری وصول سایر مطالبات بانک موجب می‌شود امسال مطالبات غیرجاری این بانک به ۸ تا ١٠ درصد برسد که با توجه به شرایط فعلی کشور نسبت مناسبی است.
خدارحمی گفت: طبق برنامه‌ریزی باید مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی با کاهش قابل توجه به ١٠ درصد برسد که این نسبت در مقایسه با سال گذشته ٥٠ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: امسال تمرکز ما بر کاهش مطالبات غیرجاری است و پیگیری پرونده‌های مطالبات کلان در دستور کار قرار دارد.
واگذاری اموال مازاد و سهام شرکت‌ها
مدیرعامل بانک کشاورزی بیان داشت: بحث واگذاری شرکت‌های بانک کشاورزی را در اولویت برنامه‌ها داریم. در دو هفته گذشته عرضه اولیه شرکت «سیمرغ» که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور است، برای نخستین بار از طریق بورس با موفقیت انجام و خرید آن با استقبال خوبی مواجه شد.
وی با بیان اینکه همه سهام این شرکت در بورس با رعایت ضوابط بورس واگذار می‌شود، اضافه کرد: با توجه به تکلیفی که در بانک کشاورزی در خصوص واگذاری‌ها وجود دارد، سهام شرکت «کشت و صنعت کارون» که یکی از بزرگترین صنایع نیشکری کشور است در آخرین مرحله مزایده قرار دارد که امیدواریم این شرکت نیز با موفقیت واگذار شود.
خدارحمی افزود: بدین ترتیب عمده شرکت‌های بزرگ بانک کشاورزی تا پایان امسال واگذار و به فروش می‌رسد، اما تعدادی شرکت کوچک داریم که واگذاری آنها نیز در دستور کار قرار دارد.
فروش اموال و املاک مازاد بانک کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی در بحث فروش اموال و املاک مازاد نیز گفت: امسال طبق برنامه هر ساله پیگیر فروش یکسری اموال و املاک مازاد این بانک هستیم و این مهم نیز در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد؛ به طوری که سال گذشته ۱۱۲ درصد یعنی بیش از برنامه محقق شد و تلاش داریم امسال ۱۵۰ درصد از برنامه فروش اموال و املاک مازاد معادل ۱.۵ برابر برنامه را محقق کنیم.
رونق تولید
خدارحمی افزود: با توجه به نامگذاری امسال به «رونق تولید» در تلاشیم از همه ظرفیت‌های بانک کشاورزی برای تحقق این امر کمک بگیریم و روند شاخص‌ها نشان می‌دهد که به خوبی در این مسیر حرکت می‌کنیم.
وی درباره ادغام و تعطیل شعب بانک کشاورزی در کشور گفت: به منظور بهینه سازی شبکه‌های بانک کشاورزی در کشور، پارسال افزون بر ۶۰ شعبه تعیین تکلیف شد که امسال نیز با برنامه ریزی تعطیل و ادغام برخی شعب ناکارآمد این مهم با جدیت ادامه می‌یابد.
اکنون حدود هزار و ۸۰۰ شعبه بانک کشاورزی در سراسر کشور فعال است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا