اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

راستینه: کنترل تورم در سفره ها و زندگی مردم ملموس باشد/ رسانه ملی در مهار تورم و رشد تولید نقش پررنگی دارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم، با بیان اینکه باید کنترل تورم در سفره های مردم ملموس باشد، گفت: افزایش تولید داخلی و به چرخش درآوردن چرخه های اقتصادی شرایط اصلی و پایانی مهار تورم در کشور است و جز به بهره وری از ظرفیت‌های داخلی ممکن نخواهد بود.

به گزارش اقتصاد روز احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تبریک سال نو به تمام هموطنان، به نامگذاری سال ۱۴۰۲، به سال «مهار تورم و رشد تولید»، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر تلاش کردند با نامگذاری سال‌ها و با تمرکز بر حوزه اقتصاد، کشور را به سمت رشد توسعه اقتصادی و هدف گذاری به سمت رشد تولیدات داخلی سوق دهند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: مهمترین مسئله در موضوعات اجتماعی،فرهنگی و حتی محیط زیستی توجه به مولفه‌های اقتصادی کشور است، طبیعتا جامعه‌ای که از یک اقتصاد پویا برخوردار است ظرفیت‌های بهتری برای رشد سایر مباحث اجتماعی و سایر حوزه‌ها به دنبال خواهد داشت.

راستینه با اشاره به کوچک شدن سفره معیشتی مردم طی سال‌های اخیر، یادآور شد: کاهش قدرت خرید مردم و بی ارزش شدن سرمایه‌ها مادی آنها در کنار کوچک شدن سفره عموم مردم شاهد فاصله طبقاتی بین آحاد جامعه هستیم که تمام این مباحث به نارضایتی جامعه منتهی شده است.

تورم یکی از مباحث زندگی مردم است 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم یکی از مباحث مهم زندگی ایرانیان است، اظهار داشت: تورم یکی از مولفه‌های مهم اقتصادی است که متاسفانه هر روز منجر به کاهش ارزش  پول ملی و قدرت خرید مردم می‌شود این مسئله را در کوچک شدن سفره های مردم به وضوح شاهد هستیم، طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری سعی داشتند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور همچون شرکت‌های دانش بنیان و جامعه را به سمت اقتصادی پایدار مبتنی بر تولید سوق دهند، بر همین اساس در طی یک الی دو سال اخیر با برنامه ریزی متعددی تلاش شد تا این مهم در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم محقق شود.

شاهد رشد ۳/۵ درصد تورم  در کشور هستیم

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طی چند سال اخیر کشور دچار رکود اقتصادی بوده است امید است، تلاش‌های صورت گرفته  وبا تاکیدات مقام معظم رهبری امسال شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم، در حال حاضر این رشد اقتصادی در ۳/۵درصدی خود را نشان داده است، بی تردید توسعه روابط بین المللی در بهبود وضعیت کشور بی تاثیر نخواهد بود.

روابط منطقه ای در کاهش تورم نقش دارد

راستینه در ادامه یادآور شد: استفاده‌ از ظرفیت روابط منطقه ای و پیوستن به سازمان شانگهای در کنار تقویت روابط  با کشورهای همسایه و قدرت‌هایی همچون چین و روسیه بی تردید در وضعیت اقتصادی کشور نقش موثری خواهد داشت ومسیری برای مهار تورم است.

کنترل تورم در سفره ها و زندگی مردم ملموس باشد 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم، با بیان اینکه باید کنترل تورم در سفره های مردم ملموس باشد، گفت: افزایش تولید داخلی و به چرخش درآوردن چرخ های اقتصادی شرایط اصلی و پایانی مهار تورم در کشور است جز به بهره وری از ظرفیت‌های داخلی ممکن نخواهد بود.

این نماینده مردم با تاکید به جزئیات دیگر پیام نوروزی رهبر انقلاب، یادآور شد: پیام نوروزی مقام معظم رهبری بهبود وضعیت اقتصادی است که جز تقویت قدرت خرید مردم و کمک به بهبود وضعیت جامعه محقق نخواهد بود.

سازمان‌ها  و نهادهای فرهنگی نقش پررنگی در کنترل تورم دارند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به نقش رسانه ملی در تحقق  شعار سال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی لحظات آغازین سال به نقش فعالان مردمی و فرهنگی همچون صداوسیما در کنترل تورم و رشد تولید تاکید بسیار داشتند که فرهنگ‌سازی را برعهده دارد، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی شاید به صورت مستقیم در مهار تورم نقش نداشته باشند اما بی تردید می‌تواند به صورت غیر مستقیم آن را کنترل کند، زبان فرهنگ و هنر بی واسطه ترین زبان در بیان مشکلات است و گاهی با هدایت سرمایه‌ها توانایی تقویت لایه‌های زیرین اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش صدا و سیما در بهبود وضعیت زندگی مردم، خاطر نشان کرد: تبیین سبک زندگی مردم برای حمایت از تولیدات داخلی کوچکترین نقشی است که رسانه ملی در برابر بهبود وضعیت اقتصادی دارد در این میان سازمان‌های  فرهنگی می‌تواند بسترهای مختلف کشور را متناسب با آمایش سرزمینی به جامعه معرفی کند از همه مهمتر رسانه ملی می‌تواند زمینه مناسبی برای تزریق امید به جامعه برای سازندگی باشد.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های فرهنگی به ویژه صدا و سیما می‌تواند کانالی مشترک برای تمام حوزه‌ها از مباحث اقتصادی گرفته تا اجتماعی و حتی محیط زیستی کشور باشد تا کشور را به سمت بهبود وضعیت اقتصادی هدایت کند، به بیانی می‌تواند این سازمان نقش کلیدی و راهبردی برای جامعه را ایفا کند./

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا