اقتصاد بین المللاقتصادیبازرگانیحمل و نقلصنعت و تجارت

راه‌اندازی کریدور چین به اروپا با مشارکت ایران

مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای نخستین بار کریدور ریلی مشترک میان ایران و ۴ کشور منطقه، حمل بارهای کانتینری چین به اروپا را برعهده می‌گیرد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، «سعید رسولی» در سفر به آنکارا درباره راه‌اندازی این کریدور ریلی گفت: در نشست اخیر روسای راه‌ آهن‌های ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه سند ایجاد این کریدور ریلی به امضا رسید.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند، از طریق این کریدور بارهای کانتینری از چین به ترکیه و از آنجا به اروپا حمل شود.
وی این رخداد را فصل مهم و جدیدی در مناسبات حمل و نقل این مسیر و میان کشورهای یاد شده دانست و گفت که این امر موجب توسعه همکاری‌ها و رونق اقتصادی در کشورهای مسیر خواهد شد.
به گفته مدیرعامل راه آهن، بر اساس توافق انجام شده میان کشورهای مذکور، همه حمل بار را با نرخ یکسان در این مسیر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ابراز خرسندی حاضران در این نشست، نسبت به این توافق گفت: قیمت مناسب و یکسان حمل بار در این مسیر می‌تواند رقابت خوبی را با کریدورهای رقیب در منطقه ایجاد کند.
رسولی با اشاره به فرصت‌های ارزشمندی که در چند ماه گذشته در بخش ریلی کشور بوجود آمده است، گفت: باید با جدیت، همت بلند و همکاری‌های گسترده در خانواده بزرگ راه‌آهن از این فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن ایران برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی و افزایش بهره وری شبکه و ناوگان خود مصمم است و با اتکا به نیروی متخصص شرکت راه‌آهن در این مسیر گام برخواهد داشت.

رسولی برنامه ریزی دقیق و هماهنگی در شرکت راه‌آهن را موجب بهره برداری شایسته از این فرصت دانست و افزود: باید از همه ظرفیت‌های ریلی با هدف توسعه بیشتر حمل ونقل در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل استفاده کنیم.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتر بخش‌های فعال در حوزه ریلی خواهیم بود.
مدیرعامل ر اه‌آهن همچنین هم افزایی، صمیمیت و جدیت در مسیر صنعت حمل و نقل ریلی کشور را زمینه ساز حرکت در مسیر توسعه بیشتر ناوگان ریلی خواند گفت: خانواده بزرگ راه‌آهن تلاش می کند تا سهم بزرگی در توسعه و رونق اقتصادی کشور داشته و مانع از توفیق دشمنان در اجرای نقشه های خود برای فشار اقتصادی بر کشور شود.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا