اقتصادیبازرگانیحمل و نقلصنعت و تجارت

راه آهن میانه – تبریز تا پایان امسال تکمیل می‌شود

نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای تکمیل پروژه راه آهن میانه – تبریز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در اردیبهشت به پیمانکار پرداخت شد، گفت: این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در بازدید از مراحل تکمیل راه آهن میانه – تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز، با هدف بهبود مسیر ریلی تهران – تبریز، کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر و صرفه جویی ۵.۵ ساعت زمان و بهبود مسیر اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی، غربی در قالب طرح احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز در حال اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح مرحله اول این پروژه در فاصله میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در آذرماه سال گذشته توسط ریاست جمهوری، گفت: قرار است مراحل باقی مانده از طرح، در فاصله ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر به صورت یک خطه تا پایان امسال آماده شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه ارزش ریالی پروژه راه آهن میانه – تبریز را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، ۱۱۴ کیلومتر مسیر و ۵.۵ ساعت زمان در مسیر تهران – تبریز کاهش می یابد.

خط آهن ۲ خطه میانه – بستان آباد – تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۱۷۵ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه – بستان آباد و ۴۲ کیلومتر نیز شامل مسیر بستان آباد تا تبریز می باشد که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.

این خط آهن به صورت ۲ خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز از طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه هم بازدید کرد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا