اقتصادیبانک و بیمه

ردپای5 میلیارد دلار پولشویی در افزایش قیمت مسکن بریتیش کلمبیا

سال گذشته 5 میلیارد دلار پولشویی در بازار املاک بریتیش کلمبیا موجب افزایش قیمت مسکن در این منطقه و گسترش پول کثیف در کانادا شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رسانه هدهد به نقل از سی تی وی، بر اساس گزارش‌های انجام شده ویژه توسط Maureen Maloney، معاون سابق دادستان بریتیش کلمبیا، سال گذشته حدود 7.4 میلیارد دلار پولشویی در بریتیش کلمبیا و حدود 47 میلیارد دلار در کل کانادا صورت گرفته است.

این گزارش یکی از 2 گزارش منتشر شده در روز پنجشنبه است که نشان می دهد بریتیش کلمبیا در بین 6 مرکز عمده پولشویی کشور، بعد از آلبرتا، انتاریو و Prairies …. رتبه چهارم را در کانادا دارد و پس از آن Saskatchewan و Manitoba قرار دارند.

Carole James، وزیر امور اقتصاد و دارایی بریتیش کلمبیا، در این رابطه گفت: این موضوع صرفا اختصاص به بریتیش کلمبیا ندارد و در تمام کانادا وجود دارد.

وی راهکار حل این موضوع را نیز اقدام استانی و کشوری خواند و افزود: ما نباید منتظر باشیم بلکه باید با سایر مناطق و دولت فدرال در این رابطه همکاری کنیم.

David Eby، دادستان کل، نیز مسئله پولشویی را یک بحران ملی خواند که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.

بنابر گزارش‌های تهیه شده توسط Peter German ، معاون سابق RCMP  و Maureen Maloney، معاون سابق دادستان بریتیش کلمبیا، در این رابطه سال گذشته ورود پولهای کثیف به بازار املاک بریتیش کلمبیا موجب افزایش 5درصدی قیمت مسکن در این استان شده است.

David Eby ، در رابطه با گزارش Peter German  گفت: یافته‌های او از وجود شواهدی جدی در رابطه با عدم نظارت، ضعف جمع آوری اطلاعات و بی تفاوتی دولتها تاکنون است که منجر به ابتلای اقتصاد و جامعه کشور به سرطانی بد خیم شده است.

Michael Lee، از منتقدین دولت لیبرال نیز روز پنجشنبه در انتقاد به عملکرد دولت طی بیانیه‌ای خواستار اقدامات جدی دولت برای مقابله با این معضل شد.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا