اقتصاد مقاومتیاقتصادی

رسانه چینی:خودکفایی رمز پیروزی ایران بر تحریم ها است

یک رسانه چینی در تحلیلی خاطرنشان کرد ایران با خودکفایی و رفتن به سمت تولیدات بیشتر می تواند بر همه تحریم های آمریکا فایق آید.

روزنامه گلوبال تایمز روز پنجشنبه نوشت وقتی به ایران می روید تعجب می کنید که مردم با آرامش در سایه تحریم ها زندگی می کنند و فروشگاه ها دارای مواد کامل و مایحتاج مردم هستند و رستوران ها مملو از مشتری است.
گزارش خاطر نشان می کند اصولا کشورهایی که در زمینه مایحتاج غذایی خود دارای خودکفایی هستند دارای ثبات اجتماعی می باشند و ایران در این زمینه سرآمد است و جالب تر اینکه بهای بسیاری از مواد غذایی در ایران به مراتب از کشورهای دیگر کمتر است.
رسانه چینی از وجود منابع غنی غله، چغندر و برنج در ایران خبر داده و آورده است: ایران سرزمین با برکتی است پهناور است ایران همیشه یکی از قطب های مهم کشاورزی بوده است و با برنامه ریزی صحیح تر می تواند یکی از بهترین منابع تولید مواد کشاورزی و غذایی در جهان باشد و همین اکنون هم جایگاه شایسته ای دارد.
روزنامه ارگانی چین با اشاره به رفتن ایران به سمت خودکفایی می نویسد: ایران از سال 2004 میلادی به این طرف در زمینه تولید گندم خودکفا شد ایران از آن زمان با 45 سال وابستگی به واردات این محصول وداع کرد و توانست یک میلیارد دلار از درامد سالانه اش را در داخل حفظ کند.
گلوبال تایمز با اشاره به اینکه ایران یک صادر کننده برنج نیز هست، افزود: از لحاظ منابع غذایی ایران یک قدرت بی نظیر است در جهان کمتر کشوری را می توان در این زمینه با ایران یکسان دانست همه مواد غذایی در ایران به وفور در دسترس است مرکبات و خشکبار و میوه و هر چه شما در اندیشه داشته باشید در عرصه مواد غذایی در ایران وجود دارد.
روزنامه با اشاره به اینکه تولید کشاورزی ایران که در سال 2013 میلادی 97 میلیون تن بود در 2017 میلادی به 122 میلیون تن رسیده است، افزود: ایران البته هنوز به واردات ماشین آلات و کود کشاورزی نیاز دارد اما اینطور نیست که این مواد تاثیر زیادی بر ثبات تامین مواد غذایی در کشور داشته باشد.
رسانه چینی تاکید کرد که سامانه کشاورزی بخشی از قدرت ایران است ایران در زمینه بانکی در داخل هم پیشرفت های بی نظیری داشته است ایران در تولید سوخت و بنزین و داشتن منابع گازی نیز یک قدرت بزرگ است این کشور آنقدر قدرت و خودکفایی دارد که بتواند از تحریم ها عبور کند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا