اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیبانک و بیمه

رشد نقدینگی متوقف شد/ بانک مرکزی برای بازار مشتقه ارزی برنامه دارد

دیواندری همچنین درباره استفاده از بازار مشترک ارزی گفت: با توجه به ثبات در بازار ارز بایستی یک سری کارهایی که در دوره عدم ثبات نمی‌توانستیم انجام دهیم را در شرایط حاضر انجام دهیم و اکنون موقع مناسبی است و بانک مرکزی در این مورد برنامه‌هایی دارد که توسط معاون ارزی آن اعلام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی دیواندری در مراسم نگوداشت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت پژوهش گفت: اولا هفته پژوهش را به پژوهشگران به ویژه پژوهشگران اقتصادی تبریک می‌گویم طبیعتا هر چقدر تصمیمات ما مبتنی بر علم باشد ضریب خطا کاهش می‌یابد و امکان تولید ثروت و رفاه افزایش می‌یابد. پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی اجرایی اگر پژوهشی خواسته شود آن را انجام داده و نتایج آن را به بانک مرکزی و نظام بانکی ارائه می‌کند بنابراین اگر اقدامات ما در حوزه بانکی پشتوانه علمی داشته باشد قطعا به یک نتایج بهتری دست خواهیم یافت. توجه به امر پژوهش در بانک مرکزی به ویژه در دوره جدید افزایش یافته است.

دیواندری در مورد رشد نقدینگی گفت: خوشبختانه رشد نقدینگی و رشد تورم متوقف شده اما جزئیات آن باید از مراکز مربوطه اعلام شود.

وی همچنین درباره استفاده از بازار مشترک ارزی گفت: با توجه به ثبات در بازار ارز بایستی یک سری کارهایی که در دوره عدم ثبات نمی‌توانستیم انجام دهیم را در شرایط حاضر انجام دهیم و اکنون موقع مناسبی است و بانک مرکزی در این مورد برنامه‌هایی دارد که توسط معاون ارزی آن اعلام خواهد شد. باید توجه داشت که بازار‌های مشتقه ساماندهی بازارهای موجود است مثلا در حوزه نیما و سنا که شاهد کارکرد آن هستیم و این الزاما به معنی یکسان‌سازی نیست.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا