اجتماعیشهری

رشد ۱۲۳ درصدی ارزش پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان جنوبی

از آغاز امسال تاکنون یکهزار و ۴۲۷ پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۱۰۶ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی تشکیل شد که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۳ درصد رشد داشته است.
دبیر پیشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی عصر چهارشنبه در نشست این کمیسیون که به ریاست استاندار برگزار شد گفت: از این تعداد ۱۵ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون ریال با ۲۷۰ درصد افزایش و مابقی زیر ۱۰۰ میلیون ریال است که ۵۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
محمدرضا حسنی مقدم بیان کرد: در زمینه ریجستری تلفن همراه، قاچاق سوخت، قاچاق دام و سایر موارد اقدامات خوبی انجام شده اما با توجه به اینکه شگردهای قاچاق روز به روز در حال تغییر است می بایست متناسب با آن اقدامات جدیدتر انجام شود.
وی از کشف ۲۰ هزار و ۱۴۷ قلم کالای آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳۹ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: سه ماه نخست امسال ۱۶۹ هزار و ۷۶۹ قلم داروی قاچاق (۱۱۲ درصد افزایش)، ۲ هزار و ۱۵۹ قلم لوازم خانگی (۲۵۵ درصد)، ۴۲۷ هزار و ۳۳۶ لیتر سوخت (۱۵۸ درصد) و ۲ هزار و ۲۴۸ راس دام و احشام (۳۰ درصد افزایش) کشف و ضبط شد.
حسنی‌مقدم گفت: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۸۴۷ متر پارچه با ۹۳ درصد کاهش، سه هزار و ۶۳۴ مترمربع البسه با ۵۶ درصد کاهش، ۳۶۷ عدد کیف و کفش با ۵۶ درصد کاهش، ۲۶۰ هزار و ۵۰۰ نخ سیگار با ۴۳ درصد کاهش در استان کشف شد.
وی بیان کرد: از آغاز امسال تاکنون یکهزار و ۴۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق کالا و ارز در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال (۹۴۷ نفر) ۵۸ درصد افزایش یافته است.
دبیر سابق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ جلسه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان برگزار شده است.
وی ادامه داد: نشست‌های تخصصی، کارگروه حمایت از تولید داخلی و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا، اطلاع عملیات، کارگروه فرهنگی و تبلیغات، پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا، کالاهای سلامت محور، سوخت، تبصره سه ماده ۵۰، پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و بررسی و تعیین تکلیف قضایی کالاهای املاک تملیکی از جمله این اقدامات است.
در این نشست محمدرضا دبیری به عنوان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات محمدرضا حسنی‌مقدم دبیر پیشین قدردانی شد.
دبیری در این نشست گفت: آنچه مهم است اینکه بتوانیم برابر ابلاغیه هایی که از سوی ستاد مربوطه صورت گرفته قوانین مبارزه همه جانبه را رعایت کنیم و این جز با همدلی، هم صدایی و تعامل مثبت و حسنه اتفاق نمی افتد.
وی افزود: خراسان جنوبی در کریدور مدخل ورودی قاچاق به سمت استان‌های میانی و شمالی قرار دارد و در این مسیر اتفاقات زیادی می افتد که نشان می‌دهد قاچاق از ساختاریافتگی و سازمان یافتگی برخوردار است.
وی گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز نیز با مدیریت هوشمند و هدفمند، سازمان یافته شود اگر به امور جزیی و خرد بپردازیم خودمشغولی درست کرده و از دانه درشت‌های قاچاق غافل خواهیم شد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون که حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال کشور مطرح است از همه تقاضا داریم کمک کنند این سیاست‌ها را آنطور که شایسته است انجام دهیم.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا