بازرگانیدسته‌بندی نشدهصنعت و تجارت

روابط تجاری در مرز آستارا تقویت می‌شود

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: دیدگاه مثبت مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران به تقویت همه‌جانبه روابط تجاری دو کشور، بسیار ارزشمند است و توسعه خدمات گمرکی و حمایت از فعالان و بازرگانان، سبب تقویت مراودات اقتصادی در مرز آستارا می‌شود.

به گزارش اقتصاد روز ،بنیاد حسین اف در دیدار با مدیرکل گمرک آستارا در اداره کل گمرک این شهرستان گفت: افزایش میزان تجارت و مراودات اقتصادی از مرز آستارا، توسعه همکاری‌ های گمرکی بین دو کشور و تسهیل ورود و خروج کامیون ‌های صادرات بار و رفع ترافیک آنها در مرز را پیگیری می کنیم.

وی افزود: تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک در ایام شیوع کرونا قابل قدردانی است و تغییرات به عمل آمده از سوی پیمانکار جدید در توسعه پایانه ریلی گمرک، سبب تسریع بارگیری و حمل و نقل کالا از طریق خط آهن آستارا-آستارا خواهد شد.

مدیرکل گمرک آستارا هم در این دیدار گفت: ظرفیت‌ های گمرکی در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا بین دو کشور، فرصتی طلایی و در توسعه همکاری ‌های اقتصادی اثرگذار است.

کریم رسولی افزود: با توجه به قابلیت بالای مرز آستارا در تجارت خارجی، از دست دادن کوچک‌ ترین فرصت در ارائه خدمات گمرکی، ضایعه جبران ناپذیری به اقتصاد و اشتغال در منطقه و این شهر مرزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید تمام توان خود را برای تسریع چرخه تجاری و اقتصادی در مرز آستارا به  کار گیریم و گمرک آستارا با نیروی انسانی مجرب در سه نوبت کاری، بدون وقفه و شبانه روزی خدمات گمرکی را در مرز ارائه می دهد.

۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی آستارا تحقق می یابد و محدودیت های گمرکی و کرونایی از ناحیه جمهوری آذربایجان در ماه های اخیر سبب کندی تردد کامیون های صادرات کالا و ترافیک طولانی آنها در مرز آستارا شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم واردات و صادرات ایران است.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا