اقتصادیبورس

ریزش شاخص بورس با تک نرخی شدن ارز

شاخص کل بورس در اولین روز تک نرخی شدن ارز با ریزش ۳۷۲ واحدی مواجه شد و با عقبگرد دوباره به کانال ۹۶ هزار و ۷۴۸ واحد رسید.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، سهامداران در تالار شیشه ای این روزها با نوسان های شدیدی را تجربه می کنند و از سویی دیگر مشخص شدن تکلیف ارز و تک نرخی شدن آن امروز برای فعالان این بازار با افت نماگر اصلی همراه شد.

بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۳۷۲) واحد کاهش معادل (۰.۳۸) درصد به ۹۶ هزار ۸۴۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۱۱۸) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۳۰ هزار ۶۷۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» ۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۷ درصد به ۱۶ هزار و ۹۴۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲ واحد رشد، معادل ۰.۱۷ درصد به ۱۲ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۰۱) واحد کاهش، معادل (۰.۳۹) درصد به ۱۰۲ هزار و ۹۸۵ واحد، شاخص بازار اول با (۳۴۲) واحد افت معادل (۰.۵۰) درصد به ۶۸ هزار و ۴۶۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۸۵) واحد کاهش معادل (۰.۱۹) درصد، به ۲۰۷ هزار و ۳۹۸ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۲ نماد «شپنا با ۸۶ واحد و مبین با ۷۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فولاد با ۱۵۶ واحد، جم با ۱۱۳ واحد، فملی با ۷۸ واحد، فارس با ۶۱ واحد، شپدیس با ۵۵ واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشت.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۴ هزار و ۸۲۸ نوبت معاملاتی، ۷۵۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان رسید.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا