اشتغالاقتصادیتعاون و کارآفرینی

زمینه اشتغال بیش از 850 هزار نفر در شهرک های صنعتی فراهم شد

به گزارش روز سه شنبه اقتصاد روز به نقل از ایرنا،  از پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «صادق نجفی» افزود: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب با احتساب مناطق ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه امسال 978 فقره است که شامل 569 شهرک صنعتی و 409 ناحیه صنعتی است.
وی ادامه داد: 807 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که 497 مورد آن شهرک صنعتی و 311 مورد دیگر ناحیه صنعتی هستند.
نجفی از وجود 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان شهریورماه امسال هفت شهرک فناوری در کشور مصوب شده و 6 شهرک فناوری به بهره برداری رسیده است که این شهرکهای فناوری مورد بهره برداری در شهرهای مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، فارس و اصفهان هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پایان مطالعات 2 شهرک فناوری در استان های قزوین و گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شهرک فناوری استان تهران نیز در حال طراحی مجدد است.
به گفته وی، 6 شهرک صنعتی مستقر در مناطق آزاد تجاری در کشور وجود دارد، این شهرک ها آبادان، آبادان 2، خرمشهر، انزلی، ماکو و ماکوی2 هستند ضمن آنکه 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد.
نجفی ادامه داد: پنج مرکز خدمات فناوری کسب و کار در دست ساخت بوده و 36 مرکز به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: 2 مجتمع فناوری اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاری به بهره برداری رسیده در کشور وجود دارد.
وی تعداد قراردادهای منعقده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تا پایان شهریورماه را 74 هزار و 520 فقره اعلام کرد و افزود: این رقم در نیمه نخست امسال 2 هزار و 124 مورد و در 6 ماهه دوم سال گذشته یک هزار و 483 مورد بوده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا