صنعتصنعت و تجارتیادداشت

زیرساختی که بخش خصوصی فراهم کرد

در حالی که گسترش اینترنت محدودیت های موجود در مسیر بازاریابی ؛ارتباط مستقیم تولید کنندگان با مصرف کننده و بازار هدف را از میان برداشته، موانع فیزیکی و نبود زیرساخت های لازم برای احداث و گسترش فعالیت‌های تولیدی خصوصاً در کشورهای در حال توسعه مانند میهن عزیزمان ایران به مشکلی جدی و قابل توجه در مسیر پیشرفت کارآفرینان و صاحبان صنایع تبدیل شده است.

یکی از راهکارهای مطرح شده توسط اقتصاددانان برای حل این مشکلات که مورد استقبال دولت های مختلف و سرمایه‌گذاران متعدد در سراسر دنیا قرار گرفته است احداث فضاهای کار اشتراکی مجهز و مطابق استانداردهای روز دنیاست تا از پیچیدگی های اولیه و تحمیل هزینه های سنگین به استارتاپ ها جلوگیری کند. همچنین با حمایت از این صنایع نوپا و در کنار هم قرار دادن آنها شرایط همکاری و شتابدهی به این فعالان اقتصادی بهبود یابد. در کشور ما نیز تلاش هایی هم از جانب دولت و هم از جانب بخش خصوصی در راستای احداث چنین فضاهایی صورت گرفت که پارک های علم و فناوری از جمله نتایج این طرح ها هستند اما در کمال ناباوری در مبحث صنایع، بخش خصوصی حضوری به مراتب موفق تر و پر ثمرتر در این کارزار داشته اند.

دانش و تجربه پیشین بخش خصوصی برگ برنده ایست که دولتمردان از آن بی بهره اند!

فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باسابقه با تکیه بر آشنایی با پیچیدگی‌های تولید و تسلط بر موانع پیش روی تولید کنندگان، موفق شدند با پیش بینی نیازهای استارتاپ و صنایع جدید دانش بنیان فضاهای کار اشتراکی مناسب‌تری احداث کنند. از جمله موفق ترین ها در این زمینه کارخانه زیرساخت واقع در منطقه آزاد بندر انزلی است که به همت گروه کارخانجات هپی لند به مدیریت مهندس احمد طاهری و با تمرکز بر صنایع پوشاک احداث شده است.

زیرساخت ، برگی زرین از درخت تنومند هلدینگ هپی لند

هلدینگ هپی لند به عنوان یکی از بزرگترین واحد های تولیدی پوشاک در کشور برای حمایت از کسب و کارهای ملی و صنایع داخلی اقدام به احداث مجتمع تولیدی نمایشگاهی زیرساخت به عنوان اولین کارخانه نوآوری نساجی و پوشاک کرده است.

مجتمع زیرساخت نخستین مرکز تخصصی صنایع پوشاک ایران با زیربنایی بالغ بر ۵۰۰۰  متر مربع در ۳  طبقه، واقع در شهر صنعتی شماره ۲ منطقه آزاد انزلی است. این مجتمع ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰۰ نفر را فراهم کرده و با تکمیل زنجیره تولید، با حضور شرکت‌های طراحی ، تولید و خدمات تکمیلی انواع پوشاک و بازاریابی، الگوی جدیدی از فعالیت در صنعت پوشاک پدید آورده است.

این مجموعه ظرفیت پذیرش ۲۷ واحد تولیدی و خدماتی را دارا می‌باشد که این واحدها با حضور در آن می‌توانند از تجربیات ۲۵ ساله هلدینگ هپی لند در قالب مشاوره در زمینه‌های تولید مشتمل بر الگوسازی، چیدمان خط، خدمات چاپ، گلدوزی، شست، خدمات تکمیل و بسته بندی با توجه به استانداردهای ملی و بین المللی بهره مند شوند.

تجمیع واحدهای تخصصی موجب هم‌افزایی و تکمیل زنجیره تامین خواهد شد

یکی از مشکلاتی که همواره پیش روی تولیدکنندگان نوپا در تمامی حوزه‌های صنعت است برونسپاری بخش‌های زیادی از زنجیره تامین است که به دلیل گستردگی و تخصصی بودن، انجام آن توسط خود مجموعه امکان پذیر نبوده و برون سپاری نیز به دلیل بعد مسافت و عدم نظارت مستقیم کارفرما در بسیاری از مواقع با ایراداتی همراه است.

این قبیل مشکلات با حضور تمامی واحدهای تخصصی از تأمین و تولید مواد اولیه، استانداردسازی تولید، واحدهای کاریابی و تأمین نیروی کار تا واحدهای تخصصی بخش طراحی و تولید، فروش و بازاریابی در مجتمع زیرساخت این مشکل بر طرف شده و موجب ایجاد روحیه اتحاد و هم افزایی در بین واحدهای مستقر در مجموعه خواهد شد.

فروش همواره پیچیده‌ترین بخش و شریان اصلی جریان سرمایه در مجموعه‌های کارآفرینی بوده که با پیشرفت ماشین آلات صنعتی و تخصصی و افزایش تعداد رقبا، نیاز به استفاده از دانش روز بازار از واجبات حوزه کارآفرینی است. وجود بخش‌های تخصصی حوزه بازاریابی و برندینگ در کارخانه نوآوری زیرساخت برای تمامی مجموعه‌های حاضر در آن مزیتی مهم محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه ساز حضور  قدرتمند برندشان در بازار باشد.

همچنین با استفاده از ظرفیت واحدهای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا و آتلیه تخصصی علاوه بر حضور در بازارهای سنتی، از ظرفیت فضای آنلاین و بسترهای نوین ارتباطی و فروش نیز نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر این با زمینه سازی و رعایت استانداردهای لازم در تمامی بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های ارتباط جهانی تلاش شده نظر مجموعه‌های حاضر در زیرساخت را به صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیز جلب کنند.

استقبال از واحدهای دانش بنیان در کارخانه نوآوری و شتاب دهنده مجتمع زیرساخت

مجتمع زیرساخت افزون بر نقش خود به عنوان یک کارخانه نوآوری و فضای اشتراکی، به عنوان یک شتاب دهنده و مرکز رشد و هدایت کسب و کار های نوپا و استارت آپ‌ها از مجموعه‌های نوآور در حوزه پوشاک و ایده‌های نوین حمایت کرده و با در اختیار گذاشتن امکانات لازم زمینه تجاری سازی و گسترش آن‌ها را فراهم می‌آورد.

همچنین واحد شتاب دهی زیرساخت با استفاده از شبکه ارتباطی گسترده هلدینگ هپی لند و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی، می‌تواند نقش تسهیل‌گر امور و جذب سرمایه برای واحدهای نوپایی که محصولاتشان در بازار پذیرفته شده‌اند را ایفا کند.

استفاده از امتیازات فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی با حضور در مرکز تخصصی صنایع پوشاک زیرساخت

شرکت‌هایی که در مجتمع زیرساخت حضور دارند از مزیت‌های حضور در منطقه آزاد انزلی شامل معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از زمان دریافت مجوز فعالیت، معافیت حقوق گمرکی واردات مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات، امکان حضور اتباع و سرمایه گذاران خارجی در منطقه بدون نیاز به ویزا و صرفا با داشتن پروانه اشتغال و گواهی اقامت، برخورداری از مقررات سرمایه گذاری و قانون کار مختص مناطق آزاد، خدمات ویژه ادارات تخصصی مستقر همچون واحدهای کار، گمرک، استاندارد، غذا و دارو، محیط زیست، ثبت شرکت، تأمین اجتماعی، صرافی، شعبات بانک‌ها و بیمه‌ها و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با تولید بهره مند می‌شوند.

همچنین حضور در منطقه آزاد انزلی به دلیل اتصال به خطوط ریلی، توزیع تولیدات مجموعه‌های مستقر در کارخانه نوآوری زیرساخت را به سراسر ایران بیش از بیش آسان نموده و علاوه بر آن به دلیل موقعیت استراتژیک این منطقه و قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب (نسترک) و کریدور چین –  قزاقستان  – منطقه آزاد انزلی و مجاورت با بنادر کاسپین و انزلی زمینه صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر و اروپا را محیا کرده است.

هلدینگ هپی لند، پیشگام در توسعه

هلدینگ هپی لند یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور بوده که در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه تولید البسه کودک آغاز نمود. این شرکت با بکارگیری به‌روزترین ماشین آلات دوخت، بهترین مواد اولیه و متخصصین طراحی و تولید پوشاک توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد و در مدت کوتاهی آوازه این برند به آن سوی مرزها نیز رسید.
محصولات گروه کارخانجات هپی لند تحت برندROOH  آلمان در بازارهای بین المللی عرضه می‌شود و همواره کوشیده است تا با ارتقا کیفیت و کمیت محصولات خود با استانداردهای روز دنیا همگام باشد. به همین جهت محصولات این کارخانه در بازارهای ترکیه، آلمان و… شناخته شده می‌باشند و در درون نیز مشتریان بسیاری را به خود جذب نموده است و دارای بیش از 60 شعبه و نمایندگی فعال در اقصی نقاط ایران بوده و این تعداد در حال گسترش می‌باشد.

مجموعه هپی لند ماموریت خود را طراحی، تولید و عرضه پوشاک در بالاترین سطح کیفیت برای تمامی اقشار جامعه دانسته و در نیل به سوی این هدف طی سالیان متمادی مفتخر به دریافت تندیس‌های کارآفرین برتر، تولید کننده برتر، صادرکننده برتر و برند برتر گشته است.

این مجموعه علاوه بر فروش از طریق شعبات در راستای ایجاد دسترسی آسان، سایت فروشگاه هپی لند را نیز راه اندازی نموده تا تجربه متفاوتی از خرید آنلاین لباس را برای عموم مردم فراهم آورد.

هلدینگ هپی لند علاوه بر کارخانه نوآوری زیرساخت متشکل از زیرمجموعه‌های مختلفی است که هرکدام عهده‌دار بخشی از زنجیره ارزش مجموعه می‌باشند که از آن‌ها می‌توان به مرکز خرید هپی مارت در منطقه آزاد انزلی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و در پنج طبقه و با استفاده از معماری و تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده و دهکده بوم گردی ماه سو اشاره کرد.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا