آرشیو هفته نامهاجتماعیاقتصاد مقاومتیاقتصادیشهریصنعت و تجارتگزارش ویژه

سازمان برنامه و بودجه به صورت کلی توجهی به مقوله فرهنگ ندارد

به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.

امیرحسین بانکی پور با انتقاد از عدم تخصیص بودجه مصوب قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های مربوطه، اظهار داشت: دولت و وزارتخانه‌ها کم و بیش پای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمدند و رئیس جمهور هم به صورت مرتب روی اهمیت این قضیه تاکید کرده است، اما متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ اعتباری برای اجرای این قانون به وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط تخصیص نداده است.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه رئیس جمهور قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ابلاغ و تاکید کرد که هر وزارتخانه‌ای چه مأموریتی در این راستا دارد، نهایتاً سازمان برنامه و بودجه گفته حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد از بودجه مصوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تخصیص خواهد داد. البته سازمان برنامه و بودجه هنوز هیچ اعتباری برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی همان ۱۰ تا ۲۰ درصد را هم نداده است.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: از گذشته مسیر اصلی موضوع تنظیم خانواده در سازمان برنامه و بودجه هدایت می‌شد و سازمان برنامه و بودجه هم الان تحول جدی پیدا نکرده و هنوز با همان مسیر و دست فرمان حرکت می‌کند و افرادی هم که به تازگی به این سازمان اضافه شدند، متأثر از همان فضای حاکم قبلی هستند و همان مسیر را در زمینه جمعیت دنبال می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه نیز بر موضوع جوانی جمعیت تاکید فرمودند اما متأسفانه سازمان برنامه و بودجه به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد و حتی بر این موضوع تصریح کردند که بودجه مصوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تخصیص نمی‌دهند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا