اجتماعیاشتغالبهداشت و درمانشهری

سازمان تامین اجتماعی، سازمانی عدالت محور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از مهمترین شاخه سازمان‌ تامین اجتماعی نشان عدالت محوری است و این سازمان قشر عظیمی از جامعه متوسط را تحت پوشش خود قرار داده است.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از مهمترین شاخصه سازمان‌ تامین اجتماعی نشان عدالت محوری است، تامین اجتماعی قشر عظیمی از جامعه متوسط را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی گفت: وظیفه دارم یاد و خاطره مرحوم نوربخش، مدیرعامل فقید تامین اجتماعی را گرامی بدارم.
وزیر رفاه با بیان اینکه دوره سرپرستی آقای زدا که سال‌های سال در تامین اجتماعی منشا اثر بوده، دوره خوبی بود و باید از ایشان و همراهان و معاونان وی قدردانی کرد، گفت: مسیر انتخاب مدیرعامل تامین اجتماعی مسیر حساس و دارای ابعاد گسترده ای است و زیرا این سازمان خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند.
وی افزود: لازم است مدیریت عالی این سازمان از حمایت کامل دولت در سطوح عالی برخوردار باشد تا با قوت کار کند که این ارتباطات در مدیرعامل جدید، ارتباطات خوب و وثیقی بوده است.
شریعتمداری ادامه داد: رئیس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم شعار‌های مهمی، چون بهره مندی از جوانان را مطرح کرد.
وی گفت: این حرکت از ابتدا در دولت شکل گرفت و ما هم سعی کردیم به این خواسته عمل کرده و از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنیم.
وی گفت: خدمات الکترونیک از مهم‌ترین قدم‌های ما بوده و توانستیم سامانه‌های متعددی را برای بهبود عملکرد راه اندازی کنیم و نظام‌های مبتنی بر آی تی برای اداره مطلوب اعمال شده.
وزیر تعاون بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد یک شرایط مطلوب درمانی، خدمات الکترونیک و پرونده الکترونیک پیشتاز بوده است.
شریعتمداری ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی باید توجه کرد آن است که ما دو دسته مخاطب عام و خاص داریم.
وزیرتعاون افزود: سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیران با انتساب خانواده آن‌ها ۶ میلیون نفر هستند که ۶۰ درصد از این افراد حقوق کاملی ندارند و ما باید تصمیم‌های اساسی برای بهبود معیشت مردم بگیریم.
وی با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی نیروی انسانی خانم شاغل ۳۰ هزار نفر است، گفت: بزرگترین سازمان اداری محسوب می‌شود و باید مسیر ارتقاء معیشت کارکنان خود را نیز بهبود بخشد.
شریعتمداری بیان کرد: یک سازمان بزرگ در قدم اول دارای صورت مالی به روز شده باشد همچنین مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت باید تعیین تکلیف شود میزان واقعی آنا مشخص شده و تسویه صورت گیرد.
وی افزود: ۱۳۵ هزار تا در حوزه درمان وجود دارد که حدود ۱۰ درصد در حوزه سازمان تامین اجتماعی است؛ همچنین برای اداره محیط باید از انجام هزینه‌های غیر ضروری افزایش خدمات به مخاطبان عام و خاص جلوگیری کنیم.
شریعتمداری ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات تامین اجتماعی در شعب تامین اجتماعی که ارائه خدمات می‌کند باید اصلاح شود تا شرایط را برای دریافت خدمات آسان شود.
وزیر تعاون اضافه کرد: اصلاحاتی در حق بیمه کارکنان و صحبت از اصلاح پارامتریک شده که این طور نیست، مردم ستون جامعه هستند و ما در پایان سال گذشته تلاش کردیم فاصله دستمزد میان کارکنان و کارگران را از بین ببریم.
شریعتمداری با بیان اینکه اصطلاح پارامتریک به منظور کاهش سامانه خدمات نیست گفت: قصد داریم افراد جدیدی را استخدام کنیم و در این زمینه قدم‌هایی برداشته شده و با اصلاح خرچنگی اصلاحاتی صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: آقای زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از این به بعد عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مشاور بنده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا