اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی باید به وضعیت سابقش برگردد

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های صنفی کشور

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های صنفی کشور گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر یک سازمان ورشکسته است که برای اصلاح آن باید به وضعیت سابقش برگردد.

حمیدرضا سیفی، با بیان این مطلب در گفتگو با اقتصاد روز صاحبان اصلی سازمان تامین اچتماعی را کارگر و کارفرما خواند و اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین المللی و مردم نهاد است که صاحبان آن 23درصد کارفرمایان و 7 درصد کارگران هستند و پیش از این علاوه بر این دو گروه، شوراعالی تامین اجتماعی هم روی آن نظارت داشت.

وی با اشاره به دوران طلایی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: یک زمانی بود که این سازمان 7 نفر ورودی داشت ، 2تا خروجی و چون صاحبانش(کارفرما و کارگر)  هم بالای سر آن نبودند هر دولتی که پول کم می آورد از این سازمان می گرفت بطوریکه الان دولت آقای روحانی 140 هزار میلارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

سیفی افزود: از طرف دیگر دولتها یکسری هزینه هایی را برای سازمان تامین اجتماعی تعریف کرده اند ولی منابع درآمدی آن مشخص نشده است مثلا بیمه کردن جانبازان با شرایط …، روستائیان با شرایط …، چه کسی باید هزینه این دستورات را بدهد؟ مجموع این شرایط سازمان تامین اجتماعی را به سازمان ورشکسته تبدیل کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بی فکری های مدیران قبلی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هر سازمانی مانند یک انسان باید تدبیر داشته باشد و در روزهای جوانی برای دوران پیری و مریضی خود چاره اندیشی کند سازمان تامین اجتماعی هم باید در دوران پولداری خود سرمایه گذاری می کرد تا حالا که دوران مریضیث پیری آن است در رفاه باشد. در حالیکیه این سازمان شستا را تایسی کرد ولی روی طرح های آتی دار سرمایه گذاری نکرد.

وی وضعیت دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی را هم طراز خواند و گفت: امروز رئیس سازمان تامین اجتماعی می رود مجلس و می خواهد جلوی قانون را بگیرد چون نمی تواند این ساختار را مدیریت کند. یک کارمند معمولی که الان در بخش خصوصی 2 میلیون حقوق می گیرد چرا باید در تامین اجتمایع 8 میلیون بگیرد؟ از پول چه کسی ؟ مردم؟

وی خاطر نشان کرد: این سازمان امانتی است که باید به نسل های آینده تحویل شود و اگر بی تدبیری کنند آیندگان ضرر می بینند ، وضعیتی که الان با تمام قدرت پیش آمده است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا