اقتصاد کلان و بودجهاقتصادی

سال گذشته علی رغم تمام مشکلات مان با کسری بودجه مواجه نشدیم

رئیس جمهور با قدردانی از خدمات مسعود میرکاظمی:

آيت‌الله دكتر سيد ابراهيم رئيسي، رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت با اشاره به درخواست‌های مکرر دکتر سید مسعود میرکاظمی، برای استعفا از مسئولیت ریاست سازمان برنامه و بودجه بدلیل بیماری قلبی، از خدمات وی در دوران تصدیگری این ریاست سازمان قدردانی کرد.

به گزارش اقتصاد روز، رئیسی در این جلسه گفت: جناب آقای دکتر میرکاظمی که چهره مجرب و باسابقه‌ای در امر اجرا هستند و تاکنون در چندین وزارتخانه سابقه تصدیگری را داشته‌اند ، حدود پنج ماه قبل از پایان سال گذشته و در حین تنظیم بودجه 1402، ایشان بدلیل ناراحتی قلبی درخواست استعفا کردند ولی به درخواست من مسئولیت تدوین بودجه 1402 را تا پایان پذیرفتند. لذا ایشان پس از اتمام بودجه این موضوع را کتبی و شفاهی ( حضوری ) پیگیری کردند و مجددا خواستار واگذاری این مسئولیت شدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: جابجایی ایشان در رسانه ها و افکار عموم مردم نباید به معنای اشکال و ضعف شان منعکس شود چراکه این تصمیم با درخواست خودشان انجام شده و خدماتشان در طی مدت این مسئولیت شایان قدردانی است.

وی در رابطه با خدمات میرکاظمی در دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از خدمات ایشان همین بودجه سال 1401 بود که بصورت انقباضی تهیه کردند و مهم تر از همه اینکه ما سال گذشته علی رغم تمام مشکلات مان با کسری بودجه مواجه نشدیم.

رئیسی یادآور شد: بر همین اساس با توجه به اینکه آقای دکتر میرکاظمی فردی مجرب و متخصص هستند تصمیم ما این است هر زمان از نظر جسمی و سلامتی برایشان مشکلی نباشد، از ایشان و تجاربشان در دولت بهره مند شویم.

صدور حکم رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه

گفتنی است روز گذشته آيت‌الله دكتر سيد ابراهيم رئيسي در حكمي دكتر داود منظور را به سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور منصوب و تصريح كرد: اصلاح ساختار نظام بودجه‌ريزي كشور با تأكيد بر واقعي كردن منابع درآمدي، مديريت مصارف و رفع معضل كسري بودجه، تحول در نظام برنامه‌ريزي كشور به منظور تحقق پيشرفت توأم با عدالت، فعال‌سازي و برگزاري مستمر جلسات شوراي اقتصاد، بازتعريف نقش سازمان برنامه و بودجه در نسبت با استان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي و تعامل مستمر با ايشان به منظور تحقق برنامه هفتم توسعه و سياست‌هاي دولت مردمي و نيز استفاده از ظرفيت جوانان نخبه انقلاب از اهم انتظارات اينجانب مي‌باشد.

متن حكم رئيس جمهور به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي دكتر داود منظور

با عنايت به استعفاي جناب آقاي دكتر سيدمسعود ميركاظمي و به استناد اصول يكصد و بيست و چهارم و يكصد و بيست و ششم قانون اساسي و نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند مديريتي جناب‌عالي، به موجب اين حكم به عنوان «معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور» منصوب مي‌شويد.

اصلاح ساختار نظام بودجه‌ريزي كشور با تأكيد بر واقعي كردن منابع درآمدي، مديريت مصارف و رفع معضل كسري بودجه، تحول در نظام برنامه‌ريزي كشور به منظور تحقق پيشرفت توأم با عدالت، فعال‌سازي و برگزاري مستمر جلسات شوراي اقتصاد، بازتعريف نقش سازمان برنامه و بودجه در نسبت با استان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي و تعامل مستمر با ايشان به منظور تحقق برنامه هفتم توسعه و سياست‌هاي دولت مردمي و نيز استفاده از ظرفيت جوانان نخبه انقلاب از اهم انتظارات اينجانب مي‌باشد.

اميد است با اتكال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوري»، «روحيه انقلابي»، «مردم‌داري»، «پاكدستي و فسادستيزي»، «قانون‌مداري» و «مفاد عهدنامه مديران دولت مردمي» در پيشبرد تحقق آرمان‌هاي نظام اسلامي و به ويژه بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مجدانه كوشا باشيد.

 

سيدابراهيم رئيسي

رئيس جمهوري اسلامي ايران

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا