اقتصاد بین المللاقتصادی

سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در روسیه رکورد می‌زند

اتاق بازرگانی روسیه-آلمان اعلام کرد شرکت‌های آلمانی در سه ماهه نخست سال 2019 معادل 1.7 میلیارد یورو در روسیه سرمایه‌گذاری کردند که بیشتر از نصف سرمایه‌گذاری آنها در سال گذشته است.

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از راشاتودی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در روسیه 33 درصد افزایش یافته و در سه ماهه نخست سال جاری به 1.7 میلیارد یورو رسیده است.
اتاق بازرگانی روسیه-آلمان با اعلام این خبر افزود: این میزان سرمایه گذاری از نصف سرمایه‌گذاری انجام شده آلمانی‌ها در روسیه بیشتر بوده و در واقع انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری ژرمن‌ها در روسیه به بالاترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده برسد.
ماتیاس شپ رئیس این اتاق گفت علیرغم تضعیف شرایط اقتصادی، شرکت‌های آلمانی همچنان به بازار روسیه اعتماد دارند و حتی برخلاف انتظار سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده‌اند.
سال گذشته میلادی کل سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در روسیه با عبور از میزان پیش‌بینی شده به 3.2 میلیارد یورو رسید که از سال 2008 تاکنون بی‌سابقه بوده است اما تا رسیدن به رقم 7.8 میلیارد یوروی سال 2007 نیز فاصله زیادی دارد.
شرکت‌های آلمانی در حالی به سمت سرمایه‌گذاری در روسیه می‌روند که تحریم‌های آمریکا علیه این کشور همکاری شرکت‌های آمریکایی و متحدین این کشور با مسکو را تحریم کرده و در واقع شرکت‌های آلمانی در تعامل با روسیه با محدودیت بیشتری مواجه بوده‌اند.
140 شرکت آلمانی در نظر سنجی اتاق بازرگانی روسیه آلمان اعلام کردند در پی اعمال تحریم‌ها بیش از یک میلیارد یورو ضرر کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا