بورس

سرمایه گذاران با احتیاط وارد بورس شوند

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: در شرایط کنونی که بازار سرمایه با اقبال قابل توجه مواجه شده، سرمایه گذارانی که دانش سرمایه گذاری در بورس را ندارند باید با احتیاط وارد این بازار شوند.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «علی صحرایی»  به رشد این روزهای شاخص بورس اشاره و بیان کرد: متنوع سازی سرمایه گذاری در بورس باید در دستور کار سرمایه گذاران مبتدی قرار گیرد.
وی گفت: ما همیشه به افرادی که دنبال ورود به این بازار هستند اعلام کرده ایم باید نسبت به خرید سهام تحلیل داشته باشند و عوامل بنیادی را در نظر بگیرند.
مدیرعامل شرکت بورس تهران، سرمایه گذاری در بورس را نسبت به دیگر بازارهای موازی مورد مقایسه قرار داد و گفت: اقبال مردم نسبت به این بازار خوب بوده و در فروردین ماه حجم زیادی از خریدها توسط افراد حقیقی صورت گرفته است.
به گفته وی، سایر بازارهای سرمایه گذاری، از ریسک های خاص برخوردارند و با عدم نقدشوندگی همراه هستند.
صحرایی با بیان اینکه بازارهای موازی برای سرمایه گذاری نیازمند حداقل سرمایه هستند، گفت: در بورس برخلاف دیگر بازارها با هر میزانی از منابع می توان وارد شد، به همین دلیل مردم به درستی این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شاخص کل در ابتدای فروردین ماه از ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد به ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد رسید که این آمار نشانگر عملکرد مناسب بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها است.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا