حمل و نقلصنعت و تجارتگردشگری

سفر 2 میلیون و 200 هزار مسافر نوروزی با قطار/آمادگی پلیس راه آهن برای تامین امنیت مسافران

فرمانده پلیس راه آهن کشور از آمادگی نیروهای این پلیس برای تامین امنیت مسافران شبکه ریلی خبر داد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسکانیوز، سرهنگ حشمت اله ملکی در تشریح برنامه های پلیس راه آهن در نوروز 98 گفت: نیروهای پلیس راه آهن در سراسر شبکه ریلی کشور با تمام توان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند با شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم سفر، تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر با قطار سفر می کنند که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان پلیس راه آهن کشور، در ایام نوروز امنیت اماکن، ابنیه، منازل سازمانی متعلق به راه آهن، سالن های مسافری، قطارهای مسافری و 102 ایستگاه در طول 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور تامین و در این خصوص از گشت موتوری و خودرویی استفاده می شود.

فرمانده پلیس راه آهن به تشکیل قرارگاه نوروزی فرعی “ابوذر” در ستاد این پلیس در هماهنگی با پلیس پیشگیری ناجا اشاره کرد و گفت: هدایت ستادی و فرماندهی برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروزی، از 25 اسفند ماه 97 تا 18 فروردین ماه 98 صورت می گیرد.

این مقام انتظامی، اجرای طرح های متعدد انتظامی در ایام نوروز با هدف ارتقاء بیش از پیش امنیت خطوط ریلی را از جمله اقدامات پیش بینی شده توسط این پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا اجرای طرح “وحدت” باهدف اعزام پلیس به داخل قطارهای مسافری به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اجرایی می شود. همچنین طرح “فجر” به منظور برخورد با تهدیدات امنیتی در سطح ایستگاه های مهم و مسافرپذیر در دستورکار قرار دارد.

سرهنگ ملکی در ادامه به عملکرد یک ساله پلیس راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خطوط ریلی، پلیس راه آهن در سال 97 توانست به افزایش 255 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق از نظر ارزش ریالی دست یابد و این روند با قوت ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به کشف انواع جرایم در سطح ایستگاه های راه آهن خاطر نشان کرد: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در سال 97 با افزایش 60 درصدی کشف انواع از قبیل سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح ایستگاه های راه آهن کشور مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه در سال 97 در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از خطوط ریلی، 144درصد افزایش کشفیات داشته ایم، افزود: ماموران پلیس راه آهن کشور موفق به کشف بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مسیر های ریلی کشور شدند.

سرهنگ ملکی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسافران نوروزی خطوط ریلی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت عابر بانک و.. به افراد غیر مسئول و همچنین از دریافت هرگونه بسته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس خودداری نموده و مراتب را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

سرهنگ ملکی از مسافرانی که قصد مسافرت از طریق خطوط ریلی به شهرهای کشور و یا خارج از کشور دارند، در خواست کرد: بلیت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه و از مراجعه به واسطه ها و شبکه های اینترنتی غیر مجاز خودداری کنند.

وی خطاب به مسافران نوروزی خطوط ریلی تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی مسافران در ایستگاه های راه آهن در زمان های پیک سفر امکان دارد با کمبود تاکسی مواجه شوند و احتمال سوء استفاده افراد تحت عنوان مسافر بر شخصی و سرقت بار آنان وجود دارد، به شهروندان و مسافران عزیز توصیه می شود حتما برای انتقال به سطح شهر از تاکسی های معتبر استفاده کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسافران محترم از گذاشتن طلا،اشیاء و وسایل قیمتی خود در داخل چمدان ها خودداری کنند، گفت: مسافران عزیز برای تامین نظم و امنیت پایدار و پیشگیری از سوء استفاده مجرمان با خدمتگزاران خود در پلیس راه آهن همکاری کنند.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا