اتاق بازرگانیاتاق بازرگانی ایرانبازرگانیصنعت و تجارت

سفیر عراق: افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران تا مرز ۲۰ میلیارد دلار

سفیر کشور عراق در ایران گفت: افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و عراق تا مرز ۲۰ میلیارد دلار در دستور کار ۲ کشور قرار دارد.
«سعد جواد قندیل» در دیدار با استاندار مرکزی افزود: حجم تجاری کشور ایران و عراق اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار است که در دیدار رئیس جمهوری ایران اسلامی با نخست وزیر عراق مقرر شد این حجم تجاری به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی می تواند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تحقق این هدف برعهده داشته و سفر به این استان در راستای بازدید از ظرفیت‌ها و دستیابی به این میزان حجم تجاری انجام شده است.
سفیر کشور عراق در ایران خاطرنشان کرد: اکنون ایده‌ها و طرح‌های مختلفی بین ۲ کشور برای رسیدن به این میزان حجم تجاری وجود دارد.
جواد قندیل با یادآوری سفر سه و نیم میلیون زائر اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین امسال به کشور عراق خاطرنشان کرد: ۶ میلیون نفر سالانه از جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق و سه میلیون نفر از این کشور به ایران سفر می کنند.
وی ادامه داد: تبادل ۹ میلیون نفر زائر و گردشگر بین ۲ کشور عراق و ایران نشان از عمق رابطه این کشورها داشته و گستردگی ارتباط در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی نیز وجود دارد.
سفیر کشور عراق در ایران یادآور شد: گردشگران عراقی با سه هدف زیارت، بازدید از ظرفیت‌های فرهنگی و سلامت به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم تجاری این استان با کشور عراق است، سفیر این کشور برای نخستین بار در استان حضور یافته است.
«منوچهر توسطی» افزود: حضور سفیر عراق در استان مرکزی در راستای توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشورهای منطقه انجام شده است.
وی ادامه داد: بازدید از کارخانه صلا، آلومینیوم اراک، بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی، کمباین سازی نشست با فعالان اقتصادی فعال در زمینه صادرات به کشور عراق از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه سفیر این کشور به استان مرکزی است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا