اجتماعیشهریمسکن و شهرسازی

سوء‌استفاده برخی سازندگان از افزایش قیمت مسکن/افزایش ساخت و ساز غیراستاندارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از سازندگان در زمان افزایش قیمت مسکن و مصالح ساختمانی برای جبران هزینه ها و افزایش سود، ساختمان را به صورت غیراستاندارد می سازند.
به گزارش اقتصاد روز و به نقل از تسنیم، ابوالفضل موسوی‌بیوکی با انتقاد از افزایش ساخت و ساز غیراستاندارد در ماه های اخیر، اظهار کرد: متأسفانه با افزایش چشمگیر گرانی مسکن در دو سال اخیر برخی از سازندگان از وضعیت سوء استفاده کرده و اقدام به تولید مسکن بی کیفیت می کنند.

وی با بیان این‌که برخی از سازندگان در زمان افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی مسکن برای جبران هزینه ها و افزایش سود، ساختمان را به صورت غیراستاندارد می سازند، یکی از دلایل تولید مسکن بی کیفیت در کشور عدم نظارت دستگاه های متولی است، این مسئله واضح و مبرهن است که خلاء نظارتی در عرصه مهندسی ساختمان موجب بروز بحران در حوزه تولید ساختمان های غیراستاندارد می شود.

وی توضیح داد:‌ در گرانی بازار مسکن و خلاء نظارتی دستگاه ها، برخی تولیدکنندگان مسکن اقدام به استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی بی کیفیت می کنند، مسئله‌ای که باعث کاهش ایمنی و عمر مفید واحدهای مسکونی در کشور می شود.همچنین برخی سازندگان با افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه های تولید، اقدام به استفاده از نیروهای غیرمتخصص در عرصه تولید می کنند که این موضوع نیز درصد خطای تولید را افزایش می دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت گفت: وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید به صورت جدی با متخلفات و سازندگان متخلف برخورد جدی کنند، چون نمی‌توان اجازه داد برخی با سوء استفاده اقدام به تولید مسکن بی کیفیت در کشور کنند، چراکه این مسئله جان هزاران نفر را به خطر خواهد انداخت.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا