صنعتصنعت و تجارت

سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار افتتاح شد

با مشارکت 14 کشور

سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزی، با مشارکت 14 کشور (سه شنبه) با حضور سفیر بلغارستان در ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد. به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که تا هشتم تیر ماه به میزبانی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در تهران برپاست، بیش از 144 غرفه دار از 14 کشور از جمله ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، اتریش، سوئیس، چین، تایوان، ژاپن، جمهوری چک و روسیه حضور دارند.
در آیین افتتاح این نمایشگاه، «هریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران و «رضا رحمانی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.
این نمایشگاه زمینه مناسبی برای مذاکره های تجاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه بهبود و ارتقای صنایع ایران و انتقال فناوری روز را فراهم می آورد.
«ویلفرد شفر» (Wilfried Schafer) رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سه سال پیش با برداشته شدن تحریم ها، برای نوسازی و بازسازی صنعت ماشین ابزار به ایران آمدم، افزود: حجم مبادلات با ایران در 2 سال گذشته رشد داشته، به طوری که تا پیش از سال 2017 مصرف ماشین ابزار آلمانی در ایران بیش از پنج برابر افزایش یافت.
رئیس اتحادیه سازندگان ماشین آلات تولید ابزار آلمان گفت: آلمان با سهم 15.1 درصدی پس از چین با سهم 39.3 درصدی، دومین صادرکننده ماشین ابزار به ایران است.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و صنایع فلزکاری، همه روزه از ساعت10 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

حمایت وزارت صنعت از ورود فناوری نوین به صنعت ماشین‌ابزار

یک مقام مسئول بخش صنعت با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ماشین‌ابزار در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بر حمایت وزارت صنعت از ورود فناوری نوین به صنعت ماشین‌ابزار تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد روز به نقل از  ایسنا، امیرحسین شیروی مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت غیررقابتی بودن قیمت تولیدات ایران را مانع بزرگ حضور در بازارهای صادراتی دانست و گفت: بازگشت تحریم‌های آمریکا که این روزها موجب برخی دغدغه‌ها در میان صنعتگران و تولیدکنندگان کشور شده، مانع حضور اروپایی‌ها در رویدادهای صنعتی ایران نشده است و آنها علاقه‌مندی خود را با حضور در amb iran ۲۰۱۸  نشان داده‌اند اما باید برای استفاده از این فرصت برنامه داشته باشیم.

وی افزود: ورود فناوری نوین به صنعت ماشین ابزار می‌تواند به بهبود کیفیت و کاهش هزینه تولید محصولات ایرانی منتهی شود و قیمت محصولات ما را در بازارهای جهانی رقابتی کند.

این مقام مسئول صنعت کشور با بیان اینکه صنعتگران ما می‌توانند با تعامل و همکاری‌هایی که بین شرکت‌های ایرانی و خارجی شکل می‌گیرد، مشکلات تحریمی را پشت سر بگذارند، گفت: بخش خصوصی همواره در یافتن راهکارهایی که موانع تحریمی را برطرف می‌کنند، چابک و هوشمند عمل کرده و امیدواریم در بستر این نمایشگاه هم تعامل بخش خصوصی ما با طرف‌های اروپایی بیشتر شود.

شیروی حضور هیات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا در نمایشگاه صنعت ماشین‌ابزار را فرصت مغتنمی برای مذاکره با مسئولان این اتحادیه دانست و افزود: اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام می‌خواهند هویت مستقل خود را از آمریکا نشان دهند و با وجودی که ابزارها و چارچوب‌هایی که برای مخالفت با آمریکا دارند دچار محدودیت است اما چنانچه در همکاری با ایران جدی باشند، می‌توان روش‌ها و چارچوب‌های جدیدی با همفکری و تعامل برای همکاری‌های آتی تعریف کرد و یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها را به چالش کشید.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت با تاکید بر حمایت دولت از ورود فناوری نوین به صنعت ماشین‌ابزار بیان کرد: دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت به عنوان متولی دولتی این بخش، با بررسی نیازهای صنایع ماشین‌ابزار برنامه‌هایی را برای حمایت از ورود فناوری نوین به صنایع داخلی در دست تدوین دارد که با اجرایی شدن این برنامه‌ها گام‌های عملی و موثر در به‌روزرسانی فناوری صنعت ماشین‌ابزار ایران برداشته می‌شود.

 

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا