اقتصاد مقاومتیاقتصادیبازرگانیحمل و نقلصنعت و تجارت

سیستان و بلوچستان سرزمین گنج های پنهان

سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان و استان ظرفیت‌های نادیده گرفته شده، منابع فراوان و امکانات کم است.

به گزارش اقتصاد روز، محمد باقر قالیباف در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در فرودگاه کنارک اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان و دیار مردمان دلیر، غیور و مهربان است.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های نادیده گرفته شده و مهم و همچنین منابع فراوانی وجود دارد که با توجه به امکانات کم و عقب ماندگی تاریخی باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف این سفر بررسی و نظارت دقیق و میدانی بر فعالیت‌ها و پروژه‌های صورت گرفته و نیمه تمام در استان سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: پروژه شهر جدید فرودگاهی چابهار که چند وقتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده، تا دو هفته دیگر در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

قالیباف افزود: همه مصمم هستیم تا شهر فرودگاهی چابهار راه اندازی شود که در این بندر کنار فرودگاه، راه آهن هم از اولویت‌های برنامه دولت و مجلس است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به ظاهر چهره محرومیت دارد، اما ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بزرگی در آن وجود دارد که به عنوان یک‌گنج بزرگ و پنهان در حاشیه جنوب کشور واقع شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ازجمله ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان شیلات، ترانزیت، کشاورزی، صنعت، و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل از هر سفر نظارت میدانی موضوعات مختلف آن منطقه انجام می‌شود، گفت: در بررسی‌های پیش از سفر در مجلس نظرات کمیسیون‌های مربوطه، استاندار، مجمع نمایندگان استان، نیروهای جهادی استان و همچنین گزارش‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از پروژه‌های استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا